Sigge 6 år

 
 
 
 
Igår styrde vi bilen mot Östersund för att fira Sigge som fyllt 6 år för ett tag sedan.Vi saknar den här killen mycket sedan han flyttade, så det var riktigt roligt att få träffa hela familjen i deras nya fina hus! Jag säger bara köket.... ja ni skymtar det lite på bilderna här, SÅ snyggt med mörkgrå luckor och mässingknoppar och bänkskivor som liknade marmor men jag tror det är sådana fiffiga tåliga gjorda i nåt speciellt material som jag inte kommer ihåg vad det heter.... Snyggt som tusan iaf!
 
 
 
 
Nikki var som vanligt "tok-reserverad" första halvan av kalaset då det var okända barn för henne. Då måste hon studera alla ingående innan hon tinar upp!
Barnen fick göra egna pizoor med massor med olika topping vilket verkligen uppskattades. Johanna snodde även ihop pizzor till oss vuxna och jag tog en pizza bianco med päron, valnötter, honung och lite havssalt, underbart god!
 
 
 
 
 
 
 
Sedan var det dags för tårta som den här gången var glass i våningar med godis på toppen och en kladdkaka med minimashmallows. Glass går alltid hem... vi hade helt enkelt glassbuffé på Nikkis kalas i fjol, väldigt lättsamt!
 
 
 
 
 
 
 
Höjdpunkten på kalaset för samtliga barn (och vuxna) var att alla barnen fick en tallrik med grädde som dom fick slänga på Sigges pappa .... Jo han tyckte nog också det var kul... ;)
Nikki hamnade dock mitt i skottlinjen och fick nästan lika mycket grädde på sig hon med.... hi hi!
 
 
 
*****************************************************
 
 
 
Jag hade en del svårigheter att röra mej igår och idag är det nästan ännu värre.... Ska trots detta försöka köra ett spinning-pass ikväll. Måste försöka köra ur benen nu när dom fick vila igår!
 
 
//PIllan
 
 
 


Vilket busigt kalas;) min Nova är precis som Nikki hon tinar upp typ när vi är på hemgång:)kramar o snyggt kök blev fundersam vad det var för marmorbänk vill bygga om köket:=)

Åh, vilka härliga bilder! :D

Oj vilket härligt kalas för Sigge :) (diggar namnet btw)

Och vilket härligt kök i bakgrunden :D

Så roligt att ni kunde komma och jag tar mig friheten att sno åt mig några av dina fina bilder ;)
Helt rätt, det är inte äkta marmor då det är så känsligt för fläckar, så en annan mer tålig variant med marmorlook.

Kram!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se