Äntligen advent!

 
 
Jamen äntligen fick vi tända det första ljuset för i år i ljusstaken, nu är den mysigaste tiden kommen!
 
 
 
 
 
God kväll i stugorna
 
 
Här har ni en genomfrusen Pillan... Jag och Nikki har precis kommit hem från årets julskyltning och fast det bara är -1 grad så fryser jag ända in i benmärgen....
Fattar inte för när jag var liten minns jag det som att det alltid var typ -20 på julskyltningen?! ändå känns det mycket kallare nu...
Ingen snö är det heller utan bara blank-is och trist grus överallt.... Nåja mysigt är det ju ändå med lite julmarknad, lotterier och sång från kör!
 
 
Nu värmer vi oss med glögg och varm choklad och lite senare ska jag plocka fram de goda lokalproducerade ostarna som jag köpte!
 
Spännande serien Midnattsol på kanal 1 missar jag inte så det är kvällstittningen för mej ....
 
 
 
 
 
Fäste de fina ren/hjort? - huvudena i en gammal "stake" i år. De ska egentligen tryckas in i större blockljus men det här blev ju också bra!
 
 
 
 
 
 
Kaffe och peppisar till fika tidigare idag
Har ni sett så söta vi bakade i går. Älsklings-musen Musse Pigg, huvud, byxor, handen och M:et!
 
 
 
 
 
 
Den här adventstiden kommer att vara riktigt länge i år... Jo för fjärde advent infaller den 18 december och då är det ju nästan en vecka kvar till julafton. Toppen då jag gillar advent allra mest. Själva julafton känner jag att jag faktiskt lika gärna skulle kunna fly landet på...!
 
 
 
 
 
Ha nu en riktigt mysig kväll så laddar vi för en ny vecka i morgon!
 
//PIllan


Så mysigt! Åh så fina pepparkakor!

Ååå,vad fint med musse pigg pepparkakor! :)

En sådan vacker högtid det är!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se