Äntligen lussebullar!

 
 
Idag plockade vi fram våra finaste jul-diadem och körde igång med årets lusse-bak!
 
 
 
 
 
 
Ja då börjar den här lediga dagen att sakta lida mot sitt slut... endast soff-tid återstår innan läggdags.
 
Jag och Nikki har precis kommit hem från en timmas givande gym-träning. Det var verkligen skönt och välbehövligt. Jag körde på övningar som drog upp pulsen och visst känns det att jag varit sjuk ett tag... Aerobicsen igår gick dock väldigt bra!
Det var värre då att ratta bilen fram och tillbaka till träningspasset igår..buhuu vad jag hatar att köra bil i sådant väglag! När det har spöregnat hela dagen och sedan fryser på, jippi liksom NOT
 
 
Inatt skulle det enligt väderprognosen börja snöa här och det verkar som det skulle komma en hel del dessutom. Mest orolig för Filippa som ska på Norrlands-turne´ i morn..... Lååångt långt norrut! Usch vad jag ogillar bilresor och oro för anhöriga.....
 
 
 
 
 
 
Nåväl, lussebullar var det och lussebullar blev det!
 
'Till Bing Crosbys ljuva stämma satte vi igång att röra och knåda för allt vad armmusklerna pallade. Inga bak-assistenter här inte, jag är min egen Kitchen Aid!!
 
 
Åhh vilken underbar doft som sprider sig av saffranet! Nu vill jag sätta igång med adventspyntandet men jag håller mej till nästa vecka iaf!
 
 
Vi bakar både traditionella lussekatter och i vanlig bullform med kardemumma och vanilj-fyllning, Yummi!
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta är typ det jag bakar i jultid.... Vi är inga storätare av kakor och bullar i den här familjen så det blir mest bara kvar annars i frysen och får så småningom slängas....
Men saffransbröd är för mej ett måste i adventstid. Att ta fram en bulle till kaffet då och då är en lyx!
 
 
 
 
Trevlig kväll
 
 
//PIllan


åh vill med ha

Vad mysig dag ni har ihop! Härliga bilder. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se