Boktips som bara innehåller träning!

 
 
Äntligen i min hand, Stora träningsboken för kvinnor
 
 
 
 
 
Idag ska ni få ett riktigt användbart tips i form av en bok som riktar sig till alla (kvinnor), otränad som tränad, nybörjare som proffs!
 
 
Stora träningsboken för kvinnor av Lovisa Sandström ( Lofsan) och Jessica Almenäs. Som ni vet lyssnar jag och inspireras varje vecka av deras pod - Träningspodden och även deras tidigare bok Stora Löparboken. Nu har dom kommit med en bok om styrketräning
 
Har börjat bläddra i den och läsa en hel del och jag älskar den redan. Denna bok kommer att bli nött i kanterna känner jag!
Här står allt du behöver veta om just styrketräning och det finns massor med inspiration i form av träningsprogram som löper över ett helt år om du så vill.
 
Det finns en stor övningsbank med bilder och beskrivningar så du lätt förstår de olika övningarna. Programmet passar både dig som vill komma igång med styrketräning och dig som är van men vill ha ett tydligt program som täcker upp hela kroppen.
 
 
 
 
 
 
Du behöver inte gå till gymmet för att utföra programmet men behöver investera i en skivstång och några viktplattor. Väl investerade pengar om du då skippar gym-avgiften ....
För oss som redan tränar på gym så behöver du bara ta med boken!
 
 
 
 
 
 
 
Det finns kortare kom igång program på 30 dagar för dej som kanske haft ett uppehåll i träningen...Här växlas passen mellan styrka, rörlighet och kondition.
 
Efter varje träning finns en liten fråga för dig själv att reflektera över vilket jag finner väldigt intressant. Jag har ofta en tendens att bara träna och aldrig analysera närmare vad jag gjort bra, är glad över eller hur jag kan belöna mej själv
 
 
 
 
 
 
Exakt hur dina muskler ser ut avgjörs inte i första hand av hur du tränar - utan istället är det musklernas fästen och ursprung som styr det. Alltså förlängningen av dina gener!
 
 
Precis det här har jag skrivit om tidigare och det är verkligen något att tänka på! Läs här KLICK
 
 
 
I den här boken får du många fler "ögon-öpnnare" och konkreta fakta som man inte kan komma förbi. Jag gillar när det kommer på pränt och jag får vatten på kvarn ;)
 
 
 
 
 
 
Boken tar också upp grenspecifik träning, alltså hur du ska tänka inför ett visst mål. Det finns träningsprogram för exempelvis hur du som golfar bör träna, eller för dej som åker längdskidor, spelar tennis, cyklar eller rider kan optimera din träning med styrkeövningar.
Vad behöver stärkas för att du ska undvika skador som eventuellt kan bli följderna av just din idrott!
 
 
 
 
Hur får man in träningen i vardagen, hur hanterar man stress, sömn, kost.... Balans och prioritering, prestation och sjukdom...
Hur gör man?
Boken täcker verkligen upp allt man kan ställas inför då man vill starta ett mer aktivt liv så Löp & Köp!
 
 
 
 
 
En perfekt julklapp till dig själv eller till någon du tycker riktigt mycket om!!
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se