Den bleka novembersolen

 
 
Trots att solens strålar befinner sig långt bort för oss den här tiden på året så gör dom ändå så gott då dom visar sig!
 
 
 
 
 
God morgon
 
Jo idag har jag verkligen en god morgon, visst är det toppen!?
Att termometern visar -14 känns OK för jag ser att solen snart kommer att visa sig och snön kommer att gnistra... Jag och vännerna kommer att anlända till en magiskt vacker vinterhelg i Vemdalen!
Har packat ned varma kläder för sköna prommenader i solen. Tänk att komma in i stugvärmen, sätta sig vid brasan och smutta på ett glas vin...! Wiiie det kommer bli underbart!
 
 
 
Efter att timmarna rullade på igår och solen som sagt visade sig så klädde jag på mej och gick ut en sväng. Det visade sig vara ett riktigt val då mitt humör förbättrades rejält av frisk luft och sol!
Skönt att man kan repa sig ganska fort då det inte är nåt allvarligare problem med psyket än lite allmänt gnäll...
 
Tror dessutom stenhårt på att om man är fysiskt aktiv så klarar man mentala "kollapser" bättre än om man inte motionerar. Det är väl till och med vetenskapligt bevisat!?
 
Nu har jag ju som sagt varit borta från träningen över en vecka och det bidrar också till att den normala tillförseln av endorfiner saknas mej!
 
 
 
 
 
 
 
Min pälskling Sessan hängde också med mej och njöt av solen hon med!
Idag blir det nog bara en kortare turné för hennes del då hon knappast vant sig vid dessa minusgrader ännu!
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag slå ihop datorn och stoppa ner de sista sakerna i packningen. Tjejerna hämtar upp mej om cirka 40 minuter.
 
 
Jag tar lite semester i helgen från bloggen men kolla gärna Instagram där jag kommer att uppdatera en del, hemmahospillan heter jag ju även där
 
 
 
Trevlig helg //PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se