Nikki, Rudolf och resten av renarna....

 
 
Titta där hänger visst Rudolf och väntar på juliga kuliga äventyr!
 
 
 
 
Lördag och ett tyst hus
 
Vaknade vid 07-tiden och låg och drog mej en stund. Svälja....känna på hals-status (kanske lite bättre) och sedan tassa upp för frukost.
 
 
Sessan jamar vid dörren så jag öppnar men så fort hon kliver ut kryper hon ihop, burrar upp sig och börjar nästan morra! Förstår direkt att "The Intruder" hennes ärkefiende är under våran bro.
Får in Sessan och ska sedan snabbt hämta vatten för att skrämma bort inkräktaren men ser då genom fönstret att den tar till flykten in under ett av våra uthus på gården.
 
Jag slänger snabbt på mej träningsskor och i morgonrocken sätter jag fart efter.... (synd att ni inte råkade passera vårt hus vid 08-snåret i morse... ;) sliter upp dörren till den gamla vedboden och hinner se svansen då den smiter ut genom springorna. Jag hinner i alla fall "föra lite liv" så den förhoppningsvis blev lite skrämd?!
Trött på att den ska hänga intill vårat hus och till och med stå på altanen och reta Sessan genom de stora glasdörrarna!!
 
 
Nåja ett litet problem i en stor värld....!
 
 
 
 
 
 
 
Min pappa var och gjorde en ögonoperation igår.
 
Ni vet dom typ suger ut linsen och sätter dit en konstgjord..?! Uaaaky freeaky men samtidigt helt otroligt! Det verkar ha gått bra och förhoppningsvis repar det sig och han behöver inte mer glasögon eller linser. Har vänner som gjort detta och de ångrar det inte en sekund! Själv är jag ytterst tveksam, ögonen känns som ett himla känsligt organ...
 
 
I alla fall då papi låg på operation sprang väl min mami runt i affärer och hem kom hon med dessa fina jul-outfits till Nikki!
Alltså hur söta är inte sådana jultröjor med lite ful-snygga mönster. Älskar denna i klarröd färg och en lite ullig Rudolf med paljett-horn och julgranskulor! Blir perfekt både till kjol och byxor.
Även den något mer diskreta stickade klänningen i marint med resten av renflocken är helt underbar!
 
Båda hittade hon på Kappahl
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om en stund kommer mina föräldrar hit och vi ska gå på "Konstrunda", väldigt kulturella :)
 
Nä men det är utställningar av lokala konstnärer på olika platser i kommunen och till och med i min lilla by! Här dukas det även upp till Afternoon Tea i den gamla skolan och där ska vi givetvis göra ett stop!
 
Sedan blir det att styra kosan mot jobbet för min del...
 
 
//PIllan


Skulle gärna vilja slippa brillor o linser men är lite skraj med operation så jag får fundera vidare 🤔Kapp Ahl har så mkt fint i Hampton 🌟Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se