Smusslar in jul och klagar en del också....

 
 
Som sagt jag gillar julens dofter och kunde därför inte motstå ett par hyacinter som fick smyga in på bordet!
 
 
 
 
 
Hej mina vänner
 
Vet ni när jag gick till sängs igår....?! Nä såklart inte men det var redan 19.30!!!
 
Jag var inte direkt trött men jag hade så ont...
Satt i soffan i princip från att jag kom hem vid 14-tiden för att se allt om galenskaperna i usa tills jag gick till sängs. Ja lite mat lagade jag däremellan
 
Vid 17-tiden känner jag hur det börjar göra ont längst upp i trapetzius ja där muskeln fäster i skallbasen. Det smyger liksom gradvis nedåt till axeln och skulderbladet. Jag tar en värktablett men smärtan bara tilltar!
Det här har jag haft några gånger och det är liksom inte riktigt som nackspärr men jag kan heller varken sätta fingret på vart det gör ont eller beskriva själva smärtan...?! Känslan blir liksom övermäktig och jag känner att jag måste lägga mej.
 
Smetar in hela området med voltaren och lägger mej i sängen men det finns ingen ställning som avlastar området. Jag får oregelbunden hjärt-rytm (oroa er inte för detta händer mej då och då) det är obehagligt och till slut gråter jag en skvätt....
 
På något sätt somnar jag till slut och vaknar nu på morgonen av ett BRAK!
 
 
 
 
A springer upp och det är Sessan som rivit ner båda mina fina krukor med murgröna i köksfönstret så det bara är jord och bitar över hela golvet. Såklart är det inkräktaren som suttit på utsidan och retat upp henne ...
 
När han kommer upp och berättar och vad som lät så gråter jag igen....
 
Dom där båda murgrönorna som jag lyckats hålla vid liv i flera år! Jag vill strypa katt-fan och då menar jag inte min egen. Vågar knappt röra på mej då jag till och med vaknat i samma position som jag somnade, likt Dracula i en kista på rygg med händerna knäppta på bröstet...
Men tack du högre makt för idag är jag bättre!
 
 
 
 
Ja som ni hör är jag inte i balans just nu... detta är inte likt mej och jag måste verkligen försöka stålsätta mej nu! I morgon bitti ska jag och mina underbara vänner i vinklubben åka till fjällen för en riktig mys-helg men jag känner bara NEJ jag vill stanna hemma....
 
Vet ju att bara jag kommer dit kommer det att göra mej gott men nu känns det som om Trump redan byggt sin mur mot Mexico och jag är tvungen att klättra över....
 
 
 
 
 
 
Glögg med smak av hjortron, spännande upptäckt och ännu en gåva från Annika ♥
 
 
 
 
Nu ska jag duscha varmt, sätta på mej ansiktet kavla upp ärmarna och försöka packa en väska!
 
 
//PIllan


Men katt satan då 😾Är det grannens ? Hade blivit galen kasta vatten på den om du inte redan gjort det.småskrattar lite åt eländet när du skriver om din sovposition kram

Svar: Ja grannens katt som tyvärr är skygg och hinner undan mina försök till dränkning 😂 Idag är humöret hos mej dock riktigt bra så nu surfar jag på positiva vågor igen 😘
Pernilla/Pillan

Huga.. Krya-kramar!
Nouw.com/malinedlund

Vad fint du har det med lite julpynt!

Så typiskt att en "olycka" sällan kommer ensam... och det där måendet känner jag igen,
lika bra att lätta på trycket i kanalerna..så brukar "trycket" i kropp och själ ge efter lite det med.
Har liknande känsla inför kommande helg - "vill bara vara hemma" - bjuden på 50-års fest men
lusten drog sin kos förra helgen och sen hållit sej borta.
Jag hoppas du får bot på "skitvärken" och känner dej ännu bättre imorgon
Hoppas någon säger något eller något litet händer som
ger dej en positiv knuff för att åka iväg med gänget..
Ha de gott och ta hand om dej

Svar: Tack snälla! Jag ger dej härmed en spark i baken och Hejja-rop så du kommer iväg på festen! Det blir ju bra bara man kommer dit😊
Pernilla/Pillan

Hoppas du får en fin helg trots allt trist. Tycker din blogg är så himla mysig och ärlig. Och så väldigt fina bilder på det :) Kram!

Svar: Tack söta du!Jo idag känns allt mycket bättre :)

Kram och trevlig helg
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se