Söndagspasset

 
 
 
Efter en vecka med mycket flås blev det istället fokus på styrka idag.
 
 
 
 
 
Ja då var det söndag och jag tänkte summera veckans träning plus redogöra för dagens träningspass.
 
 
 
Måndag startade jag upp veckan med spinning och core. Jag är väldigt förtjust i just core-träning då jag anser att det är den viktigaste träningen för att lyckas i mycket annat!
 
Tisdag bjuds det allt som oftast på aerobics och eget instruerande
 
Onsdag blev en vilodag då jag åkte tidigt på morgonen och kom hem sent på kvällen.
 
Torsdagar jobbar jag ofta kväll men så var det inte denna torsdag. Därför passade jag på att hoppa på spinningcykeln igen och följde upp med en timmas Body Balance
 
Fredag morgon drog jag iväg på ännu ett spinning-pass! Därefter blev det några övningar med TRX-banden
 
Lördag var ju allmänt seg och grå men en rask PW fick jag i alla fall till
 
Söndag och suget på ett styrkepass i gymmet var påtagligt efter en vecka med mestadels "flås-träning". Inget fel med det och jag gillar variation, glädje och spontanitet i min träningskalender!
 
 
 
Rejäl uppvärmning krävs då det står ben/rumpa på schemat. Jag börjar med rörlighetsövningar och följer sedan upp med ett kortare pass med bara kroppsvikten
 
5 Burpees
20 Utfall/ben
20 Armhävningar
5 Burpees
20 Benböj
20 Upphopp
5 Burpees
20 Ryggresningar
20 Utfall åt sidan/ben
5 Burpees
20 Moutainclimbers
20 Dips
 
Nu är jag riktigt varm och redo för ben och rumpa
 
Benpress i smithmaskinen, liggande på bänk
Utfall i smith
Sumosquats med kettlebell
Hipthrust
Step upp på hög plint
 
 
Jag använder aldrig så tunga vikter då jag kör nederkropp då jag inte direkt är ute efter att bygga stora muskler just här... min rumpa är tillräckligt boothy redan ;)
Här fokuserar jag väldigt mycket på att hitta och känna kontakt med rätt muskel. Jag lägger mycket tid i huvudet och det gör faktiskt att övningen blir jobbig trots lättare vikter! Tränar nedre delen av kroppen för att minimera skador vid tex löpning.
 
 
Ja det var den gångna veckan så nu laddar jag om för en ny härlig träningsvecka som kommer!!
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se