Min gröna smoothie!

 
 
 
Som en liten mini-lunch fullproppad med vitaminer är denna gröna sköna smoothie
 
 
 
 
 
Startade dagen i gymmet där biceps plus axlar fick göra jobbet. Som ni säkert vet vid det här laget är det mina absoluta favoriter att träna! Jag är relativt startk i bägge så det kanske är en bidragande orsak... osså gillar jag "pumpet" som man kan skapa genom att lyfta tungt!
Nu har jag tyvärr tappat en del i styrka eftersom jag varit ganska begränsad i olika röelser de senaste månaderna pga min onda arm... Men nu ska jag jobba mej tillbaka igen! Rikrigt "guns" vill då jag ha i biceps
 
 
 
Jag nöjde mej inte med enbart styrketräning utan avslutade med cirka 30 minuters yoga. Underbara träningsform jag skulle så gärna utöva detta varje dag! Men tiden är ibland knapp och just yoga är ibland trixigt att få in då det kräver en viss tystnad och koncentration...
Ska fösöka få med Nikki att prova lite smått så kan vi eventuellt göra det tillsammans då och då. Kanske om hon får en egen liten yoga-matta och att jag nämner att det kan hjälpa henne till hennes efterlängtade spagat och split...?!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Direkt efter ett riktigt träningspass är det som bekant viktigt att fylla på kroppen igen! Den är nu "trasig" och ska under kommande timmar bygga sig lite lite starkare än innan träningen. Självklart ska man då hjälpa till så den får bra förutsättningar!
 
 
Jag gav den en smoothie med lite extra grönt
 
 
Gröna ärtor - perfekta med protein och lite söt smak plus att om dom är frusna behöver du ingen is
Avocado (den här gången frusen ) ger smoothien en krämig konsistens och bidrar med nyttiga fetter
Grön kål. Jag har fått en hel burk torkad grön kål av min vän Katarina! perfekt att slänga ned i alla smoothiesar. Fullproppad med främst C-vitamin men även,A och E-vitamminer
Mango även den vitaminrik och med härlig smak
Ett par msk vaniljkvarg och slutligen nötmjölk
 
Mixa, mixa mixa och sedan njut!!
 
 
 
 
 
 
 
Nu är det så här att jag kommer att vara frånvarande i ett par dagar nu....
 
I morgon ska nämligen min mormor begravas och det är en sorgens dag! Vi åker alla till Storsjö kapell i västra Härjedalen där hon var född och levde hela sitt långa liv och självklart också ska få vila bredvid min morfar. Dom har väntat länge på varandra.Han dog nämligen redan året innan jag föddes ....
Det blir många släktingar som ansluter från när och fjärran och många har jag inte ens träffat på flera flera år.... 
 
 
Så vi ses när jag kommit hem igen och känner mej i fas!
 
 
 
Kram PIllan


ser gott ut!

Mumsigt med en grön och nyttig smoothie.. Så smarrigt så!

Mums, vad det lät gott! Ärtor hade jag aldrig tänkt på i smoothie-samanhang, men nu ska det provas! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se