Söndag med abstinens

 
 
Överskriften tillsammans med bilderna kan lätt få det att snurra till i knoppen....
Alkohol, abstinens, söndag!? Nej de har inget med varandra att göra. Texten kommer att handla lite om en slags abstinens, bilderna står för nåt annat
 
 
 
 
 
 
 
Söndag ja och jag har jobb fram till 14- tiden idag
Senaste dagarna har mycket tid gått åt till förberedelser inför fredagens fest och jag har bara hunnit ta någon promenad. Jag saknar gymmet nåt helt extremt just nu( här kommer abstinensen in)!
Eftersom min arm delvis ställt till det för mej hela sommaren har min "vanliga" styrketräning inte tett sig som den brukar. Jag har istället tränat mycket med kroppsvikt eller lättare vikter. Jag har jobbat lite mer med flåset, sprungit mer (fast absolut inte mycket) än jag vanligtvis gör.
 
Därför är jag E x t r e m t sugen på att få köra igång med vikter igen.Lägga på så jag får känna rejäl träningsvärk igen
 
 
 
I fredags var jag hos min kiropraktor och hon lättade på en rejäl låsning vid skulderbladet i Trapetzius. Kände att det faktiskt lättade lite i min onda arm... Vi måste på´t igen för att det ska hålla i sig och inte hoppa i baklås igen. Jag älskar då jag får hjälp med låsningar och man riktigt känner hur musklerna släpper efter, liksom andas ut!
 
Vill verkligen kunna göra en helt vanlig armhävning utan smärta snart igen....
 
 
 
 
 
Nikki tar för sig vid "snacks-bordet" i fredags. Kan även nämna att hon skulle sminka sig lite innan gästerna kom.... Jag hade fullt upp och hann inte kontrollera förloppet... Hon kom tydligen på att Monster High-dockorna var ett bra facit hur make-upen skulle se ut och ner för trappan kom hon sedan med lila även under ögonen!
 
Försökte få bort men då tiden var knapp så fick hon istället se en aning "hål-ögd" ut under festen... ;) Men hon är såklart söt ändå
 
 
 
 
 
När bål ska serveras är dessa glasbehållare med tappkran helt perfekta!  Våran är från Clas Ohlson.
Här massor med is, citron, lime, vitt vin och fruktsoda. Samma i lilla kannan fast inget vin då såklart....
 
Ett gäng med omaka glas tog jag in från lilla stugan som vi har på gården. Där kan man fynda diverse i det gamla köket. Porslin, vaser, ljusstakar, glas etc - perfekt då man ska ha fest för många
 
 
 
 
 
Efter jobbet idag ska jag åka direkt till gymmet. Jag vet att jag kommer att vara övertaggad och vilja slita och dra i alla vikter och maskiner jag ser... Brukar lätt bli ostrukturerade pass då man inte tränat på länge! Men det får vara så idag.
 
Jag kommer att stanna där tills jag känner att jag är helt nöjd. Tillåta mej att träna precis vad som faller mej in just då och där
Känna hur armen reagerar på belastning igen
Springa intervaller
Testa nya Assaulbike
Ja ni hajjar.... gå All In !
 
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se