Trettio år sedan....

 
 
 
Tisdag igen och jag satt nyss i bilen efter ett riktigt härligt svettigt aerobics-pass. Tisdagar då jag får dansa och liksom sväva fram över golvet .... min kropp känns ung och lätt nästan alla tisdag-kvällar och så även idag....där i bilen spelades Madonnas La isla Bonita på radion och då sista tonerna ebbat ut deklarerar radiorösten att det idag är 30 år sedan låten toppade Englands-listan...
 
-Ehh ursäkta vad sa hon precis nu..?! 30 år!!
 
 
Plötsligt kände jag att precis varenda muskel i mig liksom stelnade och jag kastade en snabb blick i backspgeln och insåg att rynkorna blev väldigt djupa...
 
 
 
Ha ha ha, så drastiskt var det kanske inte men det kändes helt overkligt att den låten har 30 år på nacken. Madonna har alltid varit min stora idol och mitt tonårs-rum var klistrat med bilder av henne (hon samsades med långhåriga pudelrockare...)
Hon var den enda riktiga kvinnliga förebilden med några vettiga åsikter som hon vågade stå upp för, även om man inte riktigt alltid förstod hennes provokationer så förstod man åtminstone att hon var stark och cool och så annorlunda mot alla andra kvinnliga sångerskor! Nu för tiden finns ju supermånga starka härliga förebilder för tjejer vilket är otroligt bra!
 
Att jag sedan "dyrkade" dessa hårdrocks-killar med en helt annan kvinno-syn kan ju verka helt vrickat och halvt schitzo när man tänker efter men så var det back in the 80.....
 
 
 
 
Ha en skön kväll
 
//PIllan
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se