18 års-presenten

 
 
 
 
 
 
Ja då var det visst måndag och min semester och ledighet är över....fast jag börjar med två fri-dagar!
Helt perfekt start
 
 
Igår hade jag en skön hemma-dag då jag fick massor gjort, precis vad jag gillar. Det klipptes och rensades, tvättades och sorterades och liten stund i solstolen hann jag med mellan skurarna.
Eftersom jag även känner att jag måste bättra på min kondis körde jag ett intervall-pass på gräsmattan med näradödenupplevelse som resultat....
Herrejisses vilken puls 
 
 
Nåväl på kvällen var jag och Filippa bjudna till mina föräldrar på en trevlig middag med släktingar och vänner. Min farbror med fru och våra sommar-gäster på ön! Skönt att sätta sig vid dukat bord då man själv hållit igång mest hela dagen.
 
Idag ska vi tillsammans göra en liten "vandring" och ikväll är vi bjudna till ön för middag, så kameran hänger med!
 
 
 
 
 
 
 
 
Överskriften mina vänner.....
 
 
Minns inte om jag nämnde det då Filippa fyllde 18 i vintras.... men hon påtalade flera gånger lite "kaxigt" att -Nu fyller jag 18 så då kan jag tatuera mej!
 
Ja ja det är inget jag har något speciellt emot ändå så när jag klurade på present kom jag på att en tatuering är ju verkligen en perfekt present och snacka om att det inte kommer vara svårt att minnas vad mamma gav i present!
Visste att hon ville ha vågor som symboliserar Vattumannen som är hennes stjärn-tecken
 
 
Sagt och gjort jag tog hjälp av en vän som skrev ihop en dikt som Filippa fick i sitt paket och sedan skulle läsa upp högt
 
 
Hörrudu mitt lilla barn,
som nyss låg i en overall av garn.
Du tror du är en stor och kaxig tjej,
men då ska du passa dej!
 
Vågor eller våga här och där,
du vill det ska synas vem du är.
Och pallar du för trycket,
så det inte gör ont för mycket
Skall jag se till att du blir märkt för livet,
så sant som det är skrivet....
 
 
Hahaha hon var allt lite skakis då hon förstod vad hon fått och det gick några månader innan hon kom sig iväg och fick sin tatuering. Men sedan i maj sitter den nu på hennes handled....och vi får väl hoppas att hon tänker på mej då hon tittar på den! <3
 
 
 
 
 
//PIllan


Men åh 💞Tycker det var en fin present från dig 💞Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se