Hej, att jobb-fixa sig

 
 
 
 
 
Onsdag 9 augusti
 
 
Sommarsemestern 2017 är över för min del och vid 13-tiden är det jag som kliver in och ropar Hej till mina kollegor igen! Nikki som kom hem igår var även hon förvånad hur snabbt veckorna gått och då är hon bara ett barn..... Hon börjar på fritids nästa vecka och sedan blir hon en "ettagluddare"
 
 
 
Nu när det är dags att kliva upp och även fixa sig lite innan man ska iväg kommer ett enkelt tips för håret,så som jag har det på bilderna.
 
Ta en scarf som du knyter utanpå håret, bakifrån och upp ovanför hårfästet där du gör en knut elller liten rosett.
Sedan viker du liksom över och in håret från bakom öronen och runt om scarfen baktill. Går även lätt att göra om du har en elastiskt hårband typ ett sådant som man har när man tränar.
Ju längre hår du har desto större blir hårvalken baktill!
 
Jag behöver använda ett par hårnålar elller klämmor så inte mitt kortare hår glider ur.
Spraya lite och Klart!
 
Snabbfixat och rätt så chict 
 
 
 
 
 
 
Hoppas även att det blir en riktigt fin/varm avslutning på sensommaren och in i september. Vill inte börja dra på mej skor och strumpor utan vill gärna ha bara ben minst en månad till!
Får rysningar av alla höstplagg som dyker upp här och där, jag har inte använt sommargarderober färdigt än!
 
 
 
Nu ska jag köra ett träningspass här hemma på gräsmattan så jag är fylld med energi tills mitt arbetspass börjar!
 
 
Sommaren 2017..... nja... 2 solar av 5...max!
 
 
 
//PIllan


så fin!

ha en fin dag

Känner lika ,bara massa höstnyheter i butikerna nu,själv går jag omkring i shorts och vägrar långbent .kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se