Inte gröna men jordiga fingrar

 
 
 
 
 
Ledig tisdag och jag passade på att ta vara på dagen och fixa lite på gården.
 
 
 
Om det är något jag inte begåvats med så är det gröna fingrar..... Men jag älskar fina trädgårdar och planteringar så jag "strävar på"
 
Precis nedanför vår altan har jag ett område som är helt tomt så idag kavlade jag upp ärmarna och grävde en ny rabatt.
I fjol hade jag en jättefin stor hortensia som jag grävde ner och den har klarat sig fin fint och blommar nu för fullt. Därför tänkte jag att jag ger det ett försök även detta år.... Har en prakrig hortensia som stått på trappan hela sommaren så den åkte ner i rabatten plus två mini mini pioner som stått alldeles för skuggigt, de fick också hamna i soligt sydläge. Hoppas dessa tar sig lite bättre nästa år!
 
 
På kvällskvisten la jag även gatusten runt rabatten men det fick jag aldrig med på kort men fint blev det.
Ska nog fortsätta att utöka den här delen av trädgården med lite mer rabatter och växter framöver och hoppas att det blir bra.
 
 
 
 
 
 
Gräs.... egentligen gillar jag inte gräs så där jättemycket, skulle hellre ha massvis med plattor och stenläggningar.... men nu har jag oändliga gräsmattor istället....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De stackars små pionerna ska nu förhoppningsvis få lite soliga till nästa år så de kan växa sig stora!!
 
 
 
 
Nu Allsången
 
 
//PIllan


stort lycka till med hortensian.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se