Middag på Solön

 
 
En perfekt avslutning på semestern fick vi härom kvällen då vi var bjudna på middag på våran Solö!
 
 
 
 
 
Våra sommargäster som i år bestod av Hans, Margareta och en drös med hundar bjöd in till en härlig "avslutnings-middag" i måndags kväll.
Solen sken som sig bör på Solön och det var på ett sätt ett hejdå till sommar och semester.
Jag har inte varit i våran stuga och badat en enda gång den här sommaren och detta är egentligen ett måste i min värld.... så trist men som sagt 2017 var inget sommar-år i min del av landet.
 
 
 
Men att mysa i Hans fina stuga med en superb middag vägde åtminstonde upp lite av förlusten!
 
Vi bjöds på en smarrig pasta med egen tomatsås, goda skinkor och massor med riven parmesan, mums!
Efterrätten var ett stort lass med blandade meloner och grape toppad med "rå-sås"
Satt som en smäck!
 
 
 
 
 
 
Ha ha Hans så söt du är!!
 
 
 
 
Pappa och Hans i samspråk medans Ljungan ligger blank och stilla
 
 
 
 
Eva, Maggan och Greger tar för sig av lax-snittar och bubbel
 
 
 
 
 
 
 
Grönt är skönt och i Hans stuga får man sitt gröna behov stillat..... Som ni ser är allt väl-matchat och snyggt!
 
 
 
 
 
 
 
 
Kanske blir det någon enstaka tur till ön för lite korvgrillning och sitta i stugan och elda brasa nu när mörkret kommer allt mer om kvällarna. Kanske det även läggs någon bur för att se om någon kräfta vill bli fångad om en vecka !
 
 
 
 
 
Tack för i år
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se