10 dagar kvar.....

 
 
 
 
 
 
Måndag morgon 
 
Jag börjar jobba vid kl 13 så därför har jag tid att njuta av en stunds yoga.... eller det var faktiskt ganska smärtsamt under tiden, för mina muskler var väldigt stela efter gårdagens styrkepass! Men nu är jag uppmjukad och skön så nu kan veckan starta.
 
 
 
 
Det där med rubriken då
 
Jo idag har vi 10 dagar kvar av mörker. Den 21 december vänder det äntligen och även om det då kommer dröja ytterligare kanske en månad innan man märker skillnad så är det ändå ett mål! Detta mörket tar knäcken på mej
 
Har aldrig tidigare varit så märkbart tagen som jag är i år?! Seriöst, vid 17-tiden är jag i princip redo att gå och lägga mej. Då känns det som klockan är sena kvällen och jag är liksom konstant trött.....
 
Någon fler eller är jag sjuk på nåt sätt??
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tänker på sommaren då man snarare precis lämnat stranden vid den tiden på dygnet och kan utan problem ta en härlig kvällsprommenad vid 20-tiden. Det skulle jag aldrig ens tänka på nu i mörkaste december...
Nä man (jag) blir väldigt inbunden och vill bara kura hemma just nu.
 
Hela jag blir liksom en sengångare och jag gillar det inte!
 
 
 
 
Nu ska jag ta en dusch och vänta på att solen går upp och passa på att tillbringa lite tid utomhus i "dags-ljuset" innan jag beger mej mot jobbet.
 
 
 
 
 
//PIllan


Jag har faktiskt klarat vintermörkret ganska bra. Jag tycker om vinterns, särskillt när vi har så mycket snö som vi har nu. Det måste vara någon typ av rekord?! Vi skottar och skottar och snön bara fortsätter att singla ner. Det är vackert!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se