De doftar mest

 
 
 
 
 
20 december
 
Nä nu hörrni blev jag allt en aning stressad?!
Jo när jag skrev datumet och inser att det bara är fyra dagar kvar.... Har väl egentligen inget att stressa upp mej över men det kanske hör till liksom?
 
 
 
 
Idag ska jag börja städa för jag ska inte vara på jobbet förrän vid 13-tiden. Så ut med mattor och soffkuddar, fram med dammvippan och snabeldraken. Det får dessutom bli dagens träning för jag börjar känna av en stickande känsla i halsen.
 
Alltså det kommer väl väldigt olägligt!
 
 
 
 
 
Jag älskar som sagt julens dofter och hyacinter har jag ett helt gäng av här hemma! Har vita utplacerade lite överallt men de doftar inte så speciellt mycket. Läste att de blå har mer doft så därför köpte jag snabbt en blå ståtlig "farbror"!
 

Av de blåa sorterna, som anses dofta starkast, har 'Atlantic' medelstark doft, 'Delft Blue' och 'Blue Star' har fyllig doft.

Rosa 'Pink Pearl' anses ha den svagaste doften, 'Anne Marie' har medelstark doft.

Den vita 'White Pearl' har också har också medelstark doft.

Vill du spara dina hyacinter för att senare plantera dem i trädgården? Låt dem blomma färdigt, ta sedan bort blomstjälken och vattna och gödsla löken så länge bladen är gröna. När bladen verkar vilja vissna ner, sluta att vattna och låt löken gå i vila. Förvara torrt och svalt till våren, då kan du plantera dem i trädgården.

 

 

 
 
 
Har några små saker som ska slås in så det måste jag också fixa idag. På fredag får jag gå en runda på mat-affären för att fylla upp kylskåpet inför helgen och på fredag ska vi även ha lite glögg-mys med vänner här hemma. Har du något gott att tipsa om till detta så "just shoot" :)
 
 
 
 
 
Ta det lugnt och försök att inte stressa nu
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se