Julafton Anno 2017

 
 
 
Vart är han, Tomten? Nikki springer som vanligt runt i alla fönster och spejar uppspelt och pirrig!
 
 
 
 
 
 
God fortsättning på er
 
 
Julafton är över och vi har en lugn och skön juldag att se fram emot!
 
 
 
Våran afton startade traditionsenligt att Tomten lagt en karta i julstrumpan så Nikki och Filippa gav sig ut på klapp-jakt redan vid 8-tiden på morgonen. Utrustade med ficklampor smög dom runt här ute på gården och kom till slut in med sin skatt!
Då dukades gröten fram och efter det åkte Filippa med sin pappa för att fira med hans släkt.
 
 
Vi i "lilla" familjen tog en lång och skön prommenad och det hann bli många minusgrader ( -10 ) och strålande sol!
 
 
Skönt att få frisk luft och lite rörelse innan stora matfrosseriet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Strax innan Kalle anka anländer vi till mina föräldrar och även Filippa och hennes papi ansluter. Det dricks glögg och smaskas godis och springs runt i alla fönster för att kika efter den efterlängtade tomten....
 
 
 
 
Vi hade precis satt oss till bords för att avnjuta sillen då det bankade på dörren....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Har ni sett Nikkis min ;)
 
Hon var om möjligt ännu mer "rädd" i år, trots att hon vet hemligheten om Tomten .... hon blir liksom alldeles generad och fnissig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi köper nästan bara klappar till tjejerna nu för tiden men då får dom desto mer.....
 
 
 
 
 
 
Dom var väldigt väldigt glada över alla sina klappar vilket alltid är en lycka se!
 
 
 

Mina finaste ägodelar... eller dom är såklart sina egna men ändå alltid mina 
 
 
 
 
Idag ska vi gå och titta på Nikkis kompisar som ska spela hockey match, äta massor igen och Filippa ska ut på baluns framåt kvällen.
Själv ska jag då lägga mej raklång i soffan och frossa bland tv-utbud och godis-bord!
 
 
 
 
//PIllan


Men gud så mysigt!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se