Klapparna är lämnade!

 
 
 
 
Yes idag är det bara en vecka kvar till självaste julafton!
 
 
 
Tycker ständigt att jag  förundras över hur snabbt tiden rusar och december är inget undantag. Jag hinner inte med livet känns det nästan som....
Är dock inte alls stressad över julen och dess "måsten", nej det tar jag med ro. Julen kommer vare sig man griljerat nån skinka eller ej! Jag gör inte speciellt mycket i matväg, pyntar ganska sparsamt och försöker istället njuta av den korta tiden fram till jul.
 
Har i år faktiskt gjort lite godis som ni ska få se i ett eget inlägg ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till Nikkis stora lycka har i alla fall tomten smugit in här hemma och lagt klappar under granen! Här finns bara paket till henne och Filippa då vi vuxna lagt detta med julklappar åt sidan
Annat var det förr om åren då vi köpte till alla och då menar jag alla från mostrar, kusiner, kusinbarn etc...nej orkar inte med denna masskonsumtion!
 
 
 
 
 
 
 
 
Granen är den gamla trotjänaren "plastic fantastic" och jag har tänkt senaste åren att jag måste köpa en ny...men äsch den duger i år igen ;)
 
 
 
 
 
 
 
Ja det kan nog kanske eventuellt tänkas att det är den här "tomtemor" som fixat fram klapparna....
 
 
 
 
 
Rött, vitt & grått traditionella julfärger på klapparna i år, fint så!
 
 
 
Idag blir det en sväng till kyrkan...igen! Jag har verkligen fått en rejäl dos av gud denna höst, men det blir mysigt att lyssna till flera olika körer i eftermiddag!
 
 
 
 
 
Önskar dej en riktigt lugn och skön söndag
 
//PIllan


Så fina julklappar!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se