Pepparkakor var det här!

 
 
 
 
 
 
Idag har här bakats pepparkakor i långa banor kan jag lova!
 
 
Jag, Nikki, Kamilla och Tilda har knådat och kavlat i flera timmar och doften här hemma är helt ljuvlig.
 
Vi var dock inte helt nöjda med degen som vi köpt i år ( Nyåkers) ....den hade fått typ Bäst i Test men var inte alls speciellt bra. Den gick lätt sönder, var liksom två-färgad? och kakorna blev väldigt konstiga då dom gräddades...
Hmmm men dom smakade i alla fall bra!
 
 
 
Huvudsaken vi fick en mysig stund och det hade vi och julstämningen höjdes några pinnhål idag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tilda tyckte det var bäst att stoppa mestadelen i munnen eller dränka in sin deg i mjöl så ingen hittade den.... ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mamma visar.... -Kan själv!!
 
 
 
 
 
Det blev en kavalkad av grisar, gubbar o gummor, stjärnor, Pippi, Musse, Hjärtan, bockar, änglar etc etc
 
 
 
 
 
Vi avslutade våran dejt med att mumsa i oss smörgåstårta som Kamilla hade med och toppade allt med saffrans-pannkaka som jag gjort... Rap!
Nu blir det soffläge här
 
 
 
//PIllan


Alltid så mysigt att baka pepparkakor!

Vad mysigt med pepparkaksbak!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se