Pigg igen!

 
 
 
Så mysig prommenad tidigare idag, massor med snö som faller ner idag och några minusgrader, perfekt mao!
 
 
 
 
 
 
Ja det blev en riktigt dålig lucia-dag för mej... eller början och slutet var toppen men däremellan....?!
 
 
Vaknade tidigt och väckte Nikki som skulle vara i kyrkan redan 07.00. Ettorna är alltid tomtenissar i femmornas lucia-tåg.
Vid 8-tiden var det dags för oss föräldrar att bänka oss i kyrkraderna. Så Söta var dom så klart och nöjd med detta åkte jag sedan till gymmet.
Där blev det ett svettigt och skönt styrke-pass men precis i slutet var det som att jag tittat in i en stark lampa. Vänster öga fick liksom synbortfall...
Satte mej en stund och blundade men det ville inte släppa. Tog mej med viss möda hem, slängde mej i duschen och fick i mej lunch.
 
 
Tänkte hela tiden att jag har ju i alla fall inte ont någonstans och här börjar även synen hitta tillbaka.
 
 
Tar en kopp kaffe och planerar dagen då det som en blixt  plötsligt skär igenom min skalle.. en iskall laserkniv som hugger, hugger, hugger!!
 
 
Jag ä ju ganska van att få migrän men den smärtan är liksom helt annorlunda med en dov molande värk som gör att man mår illa och bara vill ligga och blunda. Den här var så intensivt och smärtsamt så jag helst hade velat banka huvudet i murbruk....
 
Jag måste fått en hjärnblödning var min tanke...men jag hade inga andra symtom (ja syn-bortfallet då...) så jag proppade in alvedon och tog snabbt min migrän-spray, la mej under täcket och tvingade mej att bara andas, blunda och försöka slappna av....
Det lyckades till slut och jag vaknade drygt tre timmar senare! Min värk var borta men jag var riktigt "mosig"
 
 
 
 
Kunde dock avsluta kvällen som den startat med ett besök i kyrkan för ännu ett lucia-tåg och Nikki som medverkar i barnkören.
Väldigt duktiga var dom och jag fick känna tacksamhet att jag återhämtat mej snabbt ändå!
 
 
//PIllan


Oj vad otäckt med ett sådär kraftigt anfall. Tur att det gick över.

Svar: Ja usch... läskigt när man inte vet vad det är....😕
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se