Kvick kokos~kaka

 
Duka upp för fika med en god kaka som smakar kokos!
 
 
 
 
 
 
Måndag, ny vecka och nya tag
 
 
Då säger vi hallå hej till vecka nr 6 och jag har en skön ledig förmiddag.
Ska strax bege mej mot gymmet och nu ska jag försöka få med mej kameran idag så ni kan få en rapport med övningar snart! Känns som det var ett tag sedan.....
 
Mellan alla träningspass så kan man då och då vilja äta en kaka och för mej som är tokig i kokos kommer här en riktigt snabb och enkel kaka.
 
 
150 gram smör
2 1/2 dl socker (jag använder sötströ )
1 nypa salt
2 tsk vaniljsocker (går bra att byta mot lite vaniljpulver istället )
1 1/2 dl riven kokos
3 ägg
1 3/4 dl vetemjöl (här går det att blanda kokos-mandelmjöl)
 
 
 
Ugn 180gr
Smält smör och rör sedan ned socker
Tillsätt resterande ingredienser och blanda allt till en slät smet
 
Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant
 
Grädda mitt i ugn 20-25 minuter. Välj om du vill ha den som en kladdkaka eller lite fastare
 
 
 
Servera med kokosflakes, bär och vispad grädde!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inte så ofta vi har "fika" på det här viset men ibland är det kul/gott att duka fram! Och som sagt det går att göra mycke smaskigt som inte behöver innehålla massor med vanligt vitt socker . Jag använder gärna stevia eller kokossocker!
 
 
 
 
 
Nu önskar jag dej en fin start på veckan
 
 
//PIllan


men den ser supergod ut, jag har aldrig testat sötströ så det måste jag se till att handla hem genast:) kram

Hehe, vad komiskt. Jag bakade en kokoskaka i lördags.... Så gott!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se