Mera ekologisk hudvård

 
 
Påfyllning med en massa ny ekologisk hudvård från Nonique!
 
 
 
 
 
Alltså hur gör man för att liva upp en grå, regning! ? trist torsdag...? Tja jag tog ledigt och har mest bara slappat i soffan med damerna som kört storslalom i ett supersoligt St Moritz! Sara Hector lyckades till slut knipa en 9:de plats vilket får sägas är godkänt, topp 10 i världen liksom
 
 
Annars har både jag och A dragit på oss varsin rejäl "bonnförkylning" och snörvlar och nyser ikapp här hemma... Han skulle egentligen ha varit i Stockholm med sitt jobb och kollat på Mamma Mia men nu blev det sjukstuga istället... :(
 
 
 
Jag ska dock rycka upp mej och följa med Nikki på hennes avslutning av skidskolan ikväll. Trist på vädret men hon är dock lika taggad som vanligt! Förra torsdagen -18 och nu detta med regn....
 
 
 
 
 
Något annat jag sysslar med är att prova nya hudvårdsprodukter
Nu är det märket Nonique som har min uppmärksamhet
 
Nonifrukten är basen i alla Noniques produkter och kommer från deras egna ekologiska odlingar i Panama. Nonifrukten behöver sol året om och i kombination med friskt och rent vatten och mineralrik jord så är klimatet i Panama perfekt för ekologisk odling. Noniques produkter produceras med ansvar, hållbarhet och miljömedvetenhet. Nonique använder naturliga och växtbaserade ingredienser från certifierade ekologiska odlingar för att ta hänsyn till jordens begränsade resurser.
 
Jag har bara hunnit prova en body lotion och ögonkrämen. Just ögonkrämen får två tummar upp av mej. Den smälter in fint i den tunna huden runt ögonen och jag tycker allt den stramar upp rynkorna en aning.
 

Nonique Anti-Aging Eye Cream är en ekologisk ögonkräm som hjälper till att motverka rynkor och mörka ringar. Passar torr, mogen och känslig hud.

Har en doft av hallon och granatäpple.

Noniques produkter är ekologiskt certifierade enligt NATRUE och är vegan.

 
 
 
 
 
 
Här är våfflor beställda till middag....jag har sagt det förr och säger det igen, våfflor är inte mat!! Men någon gång ibland så får det väl gå.
Jag själv ska äta gårdagens torsk och tar eventuellt en våffla till efterrätt!
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se