Solskenslunch

 
 
En tallrik fylld med solsken...nästan i alla fall!
 
 
 
 
 
Torsdag, ja det är verkligen inte klokt hur snabbt veckorna går!?
Jag börjar inte jobba förrän senare idag och har därför fått börjat min dag på bästa sätt.
 
 
När A och Nikkii drog till skola och jobb åkte jag i stället till gymmet. Alltså hur skönt pass fick jag inte till idag!
Det trista är att jag hade planerat att ta med kameran men glömde den i min iver att få komma iväg.... Dock finns en liten filmsnutt på Instagram där jag visar en bra övning där du får träna stora delar av kroppen. Bål, balans, armar, axlar och du kommer att få puls, bra va?!
 
 
 
Har verkligen blivit riktigt hooked på combo-övningar som ger puls senaste tiden! Det tror jag dessutom bara är bra för man ska inte fasta för länge i gamla vanor och jag tror min kropp tycker det är toppen med nya utmaningar.
Jag ska försöka dokumentera detta så snart som möjligt men grejjen är i alla fall att jag i en och samma övning utför träning för flera muskelgrupper samtidigt. Tex kliver ut i ett utfall-steg med hantlar i händerna som jag sedan drar upp i en biceps-curl för att sedan pressa vidare i en axelpress. Sedan tar jag ned armarna hela vägen och trycker tillbaka utfalls-steget till grundposition.
 
Toppen toppen enligt mej!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Något mer som är toppen är dessa mini-smoothiesar från ICA Gott Liv. Perfekta att ha med i väskan och svepa då suget kommer krypande eller som sidekick till dagens lunch. Min favoritmak på dessa drycker är inte den på bilden utan en som heter protein smoothie med Gurkmeja och Cayenne. Lööv på den, så gott med lite sting i drycken!
 
 
Jag frossar i ägg just nu... Alltså äg kan vara världens bästa färdigförpackade (naturliga) livsmedel?!
Älskar ägg i alla former och idag blev det två vändstekta på bröd bakat av Hirs och Quinoa.
Brödet hittar du i hyllan för Glutenfritt!
 
 
 
 
Ha nu enstrålande dag vänner, i morgon är det fredag :)
 
 
 
//PIllan


Vad fräscht det ser ut.
Trevlig fredag på dig!!:) Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se