Välkommen måndag

 
 
 
Nyss uppstigen ur sängen....inga filter i världen kan rädda denna syn så vi låter den bara vara så...
 
 
 
 
 
 
 
Visst är det lite skönt med måndagar, man får chansen att vända blad och börja om på nytt! Kanske man haft en riktigt osund helg, eller legat sjuk och känner tillfriskning eller bara varit ledig och redo att ta sig an nya utmaningar?!
 
Jag själv har dragits med förkylning sedan förra veckan och därför inte kunnat träna som vanligt...
Det rubbar mej alltid en aning men jag har inte varit sjuk-sjuk om ni förstår vad jag menar. Jag har alltså kunnat arbeta och klara av allt det där som en vanlig dag kräver, förutom just hårdare fysisk anträngning.
 
 
Det jag däremot klarat av är att yoga
 
Yogan får mej på nåt sätt även att känna mej friskare. Det har mycket att göra med andningen, för just i yogan andas jag precis som man ska - långa djupa andetag genom näsan!
 

Att lära dig andas rätt är bra för:

 

  • Musklernas och cellernas syresättning
  • Immunförsvaret, minskar skadliga bakterier och virus
  • Ämnesomsättningen
  • Blodcirkulationen ökar
  • Masserar de inre organen, ger bl.a. bättre tarmfunktio
  • Lättar på återhållna känslor, blockeringar och negativa vanemönster
  • Ökar livskraften, förhöjer självkänslan
  • Centrerar dina inre energier, skapar balans mellan kropp och psyke
  • Renar kroppen från slaggprodukter 
 
 
 
Min kropp känns så mycket piggare i både sinnet och muskulärt då jag bara spenderat typ 30 minuter på mattan. Jag kliver som sagt bara rätt upp från sängen, håret i en knut och sköna kläder på kroppen. Dricker ett glas vatten och rullar ut min matta!
 
 
 
 
 
 
 
Jag jobbar ganska mycket på att öppna upp höfterna och att göra olika rotationer med överkroppen så att blodflödet kommer igång i ryggen, så skönt!
 
Om man känner att man vill börja med yoga så finns det en mängd att hitta på nätet. Speciella yoga-sajter där man kan lösa prenumerationer och få hela filmer eller leta på youtube. Jag kör bara från mitt eget huvud och hittar en del inspiration på Instgram där jag följer en del yogisar.
 
 
 
 
Ha en fin veckostart
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se