2016 års sista afton

 
 
Bollinger är min absoluta favorit champange! Njöt av de fina bubblorna tillsammans med min lilla familj och ett par vänner
 
 
 
 
 
 
Hej hallå på er och ett helt nytt år!
 
Dagen spenderas uteslutande nästan i soffan, precis som sig bör då detta är dagen som svenskarna nöter absolut mest på sofftyget! Jag och Nikki var iaf ute och luftade oss en timma på förmiddagen, skönt.
 
 
 
Våran afton var in i det sista en oviss historia....
Som jag skrev skulle vi ju umgås med min släkt men dom drabbades av magsjuka så det ställde vi in. Bestämde istället att Nicke och Carina skulle komma över på middag till oss. Jag handlade massor med mat och tillbringade mesta delen av fredag i köket. På eftermiddagen ringde våra vänner och meddelade att Carina blivit sjuk!!!
Så där var vi med mat i mängder och bara jag A och Nikki...
 
Bara att gilla läget och vi klädde oss fint redan vid 15-tiden på eftermiddagen och tänkte att vi får fira själva och ha en hel-lugn afton!
 
 
 
Men så vid 16 ringde vännerna igen och Carina hade piggnat på sig så dom dök upp vid 18 och firandet kunde bli lite bättre trots allt!
Det blev så bra så vi slutade inte förrän vid 02 och det blev både bubbel, vin och ännu mera bubbel.... Vi spelade sällskapsspel och avslutade med kortspel som aldrig riktigt ville ta slut ;)
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade det sötaste förklädet jag skådat som jag fick (helt oväntat) av en gullig kollega i julklapp!!
Tack finaste Elin
 
 
 
 
Något förrätt blev det inte då det var gästerna som skulle ta med den och det hade dom förståligt inte hunnit/orkat med. Men till varmrätt hade jag dubbelmarinerat fin fläskfile´som serverades med krispiga sötpotatis pommes, aioli, potatisbakelser och ugnsbakade kvisttomater.
Zinfaldel-viner till detta, älskar denna druva!
 
Efterrätt blev citronpannacotta som smakade väldigt fräscht!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu önskar jag dej en riktigt bra start på det nya året!
 
 
//PIllan


Tittar in och önskar dig en god fortsättning ⭐️Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se