Raclette hos vänner

 
 
 
 
 
 
I fredags kväll var vi bjudna till vänner för en Raclette-middag.
A hade aldrig ätit detta men jag har provat ett par gånger tidigare. Har ni testat?
 
 
Raclette är ju en speciell ost och man behöver ett så kallat raclette-järn där man lägger tjocka bitar av osten toppad med tex vitlök, tomater och kryddor. Osten får smälta i järnet och sedan häller man den smälta osten över kokt potatis och har olika tillbehör så som syltlök, cornichonger, paprika, skinkor, röd lök etc
 
 
 
Det är verkligen mumsigt men knappast kalorifritt.... herregud lär nog fått i mej ett par kilo ost där är jag rädd, ha ha ha!!
 
Till maten drack vi såklart ett mustigt rött vin och innan maten en flaska Tattinger, mmm ett bättre fredagsmys helt enkelt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här söndagen verkar bli en otroligt fin och solig historia! Tyvärr är temperaturen fortfarande bitande -15 men förhoppningsvis får vi lite varmare om ett par timmar.
 
 
Ha en skön söndag
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se