Något sött, salt och med hetta

 
 
Sötpotatis, halloumi, basilika....idag bjuder jag på ett smarrigt tillbehör
 
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Är ni kläm-lediga idag månntro? Inte jag... har redan varit iväg och gjort ett pass men det gjorde det inte så mycket då regnet stod som spön i backen i morse. Nu har det dess bättre spruckigt upp!
 
 
Jag är tyvärr krasslig och tar det med andra ord helt lungt men att laga mat och prova nya smarriga maträtter klarar jag av. Därför ska jag idag bjuda er på något som smakar supergott som tillbehör till både kött fisk och kyckling eller som en main-dish med stor sallad.
 
 
 
Skiva upp sötpotatis och lägg på en plåt
Ringla över lite olivolja
Salta med örtsalt och krydda med chili flakes
Riv en bit halloumi som du strör över potatisen
Strössla över pumpakärnor och dekorera med basilika
 
 
In i ugn på 200 grader i cirka 20 minuter
 
 
 
Klart!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag åt mina potatisar tillsammans med grillad kyckling, så enkelt och så gott
Det söta från potatisen, den salta halloumin lite hetta från chilin och extra crunch från pumpakärnorna!!
 
 
 
Hoppas ni provar
 
 
//PIllan


så gott





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se