Halloumiburgare i pitabröd

 
Hela denna veckan har vi ätit vegetariskt och här kommer ett riktigt gott recept innehållande bland annat morot och halloumi
 
 
 
 
Yes jag älskar ju veggie-maträtter och försöker äta så mycket grönt jag förmår. Övriga familjen får liksom hänga med..... Nikki brukar få lite olika komplement men jag brukar alltid få henne att smaka på det jag lagar. Till slut så vänjer hennes smaklökar sig (hoppas jag)
 
 
 
Här kommer något som verkligen faller mej i smaken och jag verkligen njöt av maten. Tyvärr är A dunderförkyld och kände ingen smak alls så han hade jag lika gärna kunnat ätit havregrynsgröt....! Jag lovar att denna rätt smakade vitlök, lite sting av chili, lite sött och lite salt mmm allt på samma gång!
 
 
 
 
1 morot
200 gr halloumi
1 riven vitlöksklyfta
3 ägg
2 msk potatismjöl
3 msk ströbröd
2 krm svartpeppar
1 krm chiliflakes
 
 
Riv morot och halloumi och lägg i en bunke
Tillsätt vitlök,ägg, potatismjöl, ströbröd och kryddor
Rör om allt väl
 
Forma 5-6 biffar och stek i olja på medelvärme i cirka 2 minuter per sida
Jag lägger över i en ugnsform och låter burgarna stå i ugnen på ca 150 grader medans jag förbereder resten av tillbehören och dukar
 
Jag blandade en dressing på turkisk yogurt och sweet chili sås
 
Värmde pitabröd som jag fyllde med bladspenat, biffarna, skivad avocado och dressingen
 
Alltså Mums, en smakexplosion i munnen och samtidigt krämigt och bara ljuvligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har gjort olika varianter av halloumiburgare tidigare och det är lätt att variera smaker att tillsätta då osten i sig mest är salt utan annan smak!
 
 
Testa dej fram!
 
 
 
Ha det gott
 
//PIllan
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se