Tävlingsdebut

 
En ny skidprinsessa i våran familj!
 
 
 
 
 
 
 
Ja i helgen har Nikki gjort tävlingsdebut i två alpina discipliner, slalom och stor-slalom (att hon själv inte har en aning om skillnaden spelar mindre roll ;)
Igår var inte jag på plats då jag fortfarande var i Stockholm men idag fick även jag titta på min minsta slalomprinsessa. Så gullig och duktig
 
Två åk körde dom precis som i vilken slalomtävling som helst men ingen tidtagning och alla får medalj och även välja från ett prisbord.
Nikki var väldigt nöjd med sin debut och viljan att i framtiden vinna är stor.... Är den där tävlingsinstinkten och att vara bäst inbyggd redan från födseln hos människan?! Jag är inte alls någon tävlings-människa så det är inget hon fått hemmifrån men jag antar att man alltid vill höra att man är duktig och bra...och det är därav denna vinnar-önskan kommer ifrån?!
 
Nåväl tävla kommer hon såklart att få göra så länge hon tycker det är roligt, dock vet jag hur mycket tid detta kommer att kräva i framtiden av oss föräldrar ! jag som trodde jag var förbi detta nu... ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stolt och glad över den fina medaljen!
 
 
 
 
 
 
Nu ska vi mysa ner oss i soffan och avsluta en härlig helg tillsammans
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se