En kikärtsbowl

 
På min skärbräda radar jag upp finfina ingredienser som ska få utgöra en veggie-middag
 
 
 
 
 
 
 
Onsdag och lillördag och dagen före helg fast mitt i veckan osv ....
 
 
För mej existerar inga klämdagar utan jag jobbar på som om inget hänt i morgon, ja trots att kristi själv väljer att flyga mot himmelen!
Även den här dagen ägnas åt jobb och då jag jobbade kväll igår så fick min aerobics-klass göra ett skutt och landa på kvällens schema istället. Ser fram emot en svettig klass och sedan ska jag ha en skön myskväll med min sambo, kanske köpa hem någon god ost och ett glas vin, jo det låter som en plan!
 
 
***********************************
 
Ni har sett dem lite varstanns senaste tiden... fyllda med smoothies, acai, poke etc... ja jag snackar bowls!
 
Ja det är ju egentligen inget annat än mat som serveras i en skål.... och det är precis vad jag bjuder på idag en kikärts-bowl. 
 
PS den går lika bra att äta på en platt tallrik ;)
 
 
 
 
 
Gillar ni kikärtor? Vissa som är ovana med bönor och ärtor kan tycka att de är lite "fadda" i smaken och kanske konsistensen är annorlunda... Jag gillar dem i vilket fall och denna vegetariska rätt passar mina smaklökar perfekt!
 
 
 
 
 

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk curry
1 förp kokosgrädde
1 burk kikärtor
1 ask körsbärstomater
ett par nävar bladspenat
hackad basilika
citron
salt & peppar
 
Hacka all lök och bryn i kokosolja
Krydda med curryn och häll över kokosgrädden
I med kikärtor och smaka av med salt och peppar
Låt puttra 5 minuter
I med tomater, spenat, basilika och pressa i citron, värm till tomaterna mjuknar
 
 
 
 

Nu kan du servera detta till ris eller som jag gör "blomkålsris"
Jag bara river blomkål och lägger upp i skålen och sedan på med den varma kikärtsgrytan
M U M S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha nu en fin onsdag
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se