Förstår att det kan kännas jobbigt

 
 
Tillbaka i gymmet i morse efter två sköna och rätt så slappa semesterveckor
 
 
 
 
 
Ja då var det måndag igen och det mesta ska nu återgå till normala nivåer i mitt liv igen!
 
 
Frukost med fullkornsbröd, yougurt med nötter och bär
Lunch blev omelett med champinjoner
Middag blir en sallad med tonfiskröra
 
 
 
Tillbaka till min normala träningsdos...vilket kan vara riktigt motigt till en början!
Under semestern har jag ju golfat, yogat några korta stunder och prommenerat men ingen riktig fysisk ansträngning alls egentligen. Aldrig låtit musklerna utmanas och pulsen höjas
 
Kan absolut förstå icke tränande personer som gruvar sig och tycker att allt bara känns jobbigt. Först och främst att bara ta sig till gymmet och sedan på plats anstränga sig mycket mer än vad man är van.
Jag har ju trots allt en väldigt låg tröskel att kliva över för att komma dit, jag vet ju hur bra jag kommer att må efteråt. Plus att bara jag fått snurr på passen igen så vill jag liksom inte sluta.
 
Har dock hört någonstans att alla människor har inte förmågan att uppleva det där endorfin-ruset.... Känner faktiskt personligen ett par personer som givit träningen flera chanser men aldrig tyckt att det ger någon kick. Vet ej om det är på det här viset eller om dessa personer eventuellt kanske redan innan har bestämt sig för att träning är inget för mej, det kan väl inte vara sådär kul som vissa säger. Kanske det blir som en psykisk block som inte släpper fram endorfinerna?!
 
Nåväl jag känner mej nu efteråt mycket nöjd då jag blev ganska svettig och trött och nu kan hålla en tumme att jag får vara frisk och snart är inne i min normala tränings-dos igen!
 
 
 
 
 
Jag körde marklyft, chins, bicepscurl, explosiva upphopp med stång, sumo-squats med kettlebell och axel flyes
 
Lite av varje med andra ord
 
 
 
 
 
Nu ska jag ta tag i berget av strykning som sakta byggs upp innan jag styr kosan mot jobbet igen!
 
 
 
//PIllan
 


Bra jobbat!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se