God morgon med hemmaträning

 
 
 
 
 
Jamen då så har vi nått fram till den efterlängtade adventsveckan!
Även om det är några dagar kvar så ska åtminstonde jag börja pynta i mitten av veckan. Utegranar och belysning kom på plats redan igår, så fint med ljus!
 
 
 
 
Denna dag startade jag med ett hemma-pass.
Här fokuserar jag på att få igång energi, rörlighet, balans och coremuskulatur.
Mycket övningar i sidled, uppåt och nedåt. Enbens-övningar som stjärnan och utfall i sidled.
 
 
Core i form av ryggresningar, plankor med rörelse och balansträning för magen tex båten!
 
Kroppen blir helt genomvarm, blodflödet sätter igång och det pärlar sig svettdroppar i pannan, skön känsla!
 
 
 
 
 
 
 
 
Sug upp naveln och spänn rumpan hela övningen igenom. Håll nacken rak och lyft överkropp och armar. variera genom att lägga till benlyft
 
 
 
 
 
 
 
Få upp lite puls genom att göra utfall i sidled, använd även staka armar
 
 
 
 
 
En mag-övning från yogan är båten. Här balanserar du på övre delen av rumpan, behåll anspänning i magen och "solen på bröstet"
Andas djupt
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag studsa in i duschen och sedan bege mej mot Susanne för en härlig ansiktsbehandling, hur skönt!!?
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se