Lätt vardagsrätt

 
 
 
 
 
 
Tisdag kväll
 
Har precis kommit hem från det vanliga tisdags-görat.... ja aerobicsen såklart! Svettigt och fartigt så nu är kroppen och knoppen lycklig
 
 
 
Fick tips på en snabb vardagsrätt av Jane ( tack ) som jag tänkte dela med mig av idag. Vi åt det till middag och det var perfekt och gott.
 
 
Dela en färdiggrillad kyckling i mindre bitar och lägg i en ugnsform
Stek bacon och strössla över kycklingen
 
Blanda 3 dl creme fraiche, 1 dl grädde, 2 msk sötsur sås, 1 msk chilisås, salt och peppar
Tillsätt även 1 dl riven västerbottenost
 
Häll detta över kycklingen och in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter
 
Servera med sallad och någon kolhydrat som ni föredrar
Vi åt med ris och det passade perfekt eftersom jag skulle träna direkt
Men annar bara med sallad eller kanske med bönpasta?!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nikki och Ellie hade full show här innan middag
De är ju för gulliga när man lyssnar på deras samtal....
 
Nu var dom tydligen i direktsändning med alla sina fans ;)
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag slå mej ner och titta på Hela Sverige bakar
 
 
 
 
 
 
Trevlig kväll
 
 
//PIllan


Du är inte bara en akrobat utan like. Mat verkar du duktig på också. Låter smaskigt. Det gäller att ha många strängar på sin lyra?

Men så gott detta såg ut måste nog göra ,kramar

Åh va roligt att du testade recepter :)
vad tyckte du om det?

Svar: 👍🏼😃
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se