Lussebullar!

 
 
 
Lilla bagaren som är så duktig att hjälpa till. Noterar ni midjeväskan.....en gammal relik från 80-talet som hon prompt skulle ha på sig hela dagen igår :)
 
 
 
 
 
 
Söndag
 
Nu är våran frys fylld med gyllengula väldoftande goda lussebullar i olika former! Nikki gjorde en egen variant som var som små snurror/snäckor, jag gjorde traditionella "katter" och min mamma bakade med mandelmassa som fyllning.
Åhh vad det doftade underbart!
 
 
Gillar ni saffran? Jag älskar det och doften är helt ljuvlig
Detta är princip det enda jag bakar till jul för vi är inga fika-människor utan det mesta av kaksorterna brukar annars bli kvar i frysen. Men saffransbröd mumsar vi oftast tlls det tar slut
 
 
 
Inte bara bullar fyller vår frys efter gårdagen... de får nämligen trängas med flera nyfångade rödingar som A fiskade upp! Så nu har vi flera goda middagar att se fram emot!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Färdigjästa och redo för skjuts in i ugnen!
 
Till tonerna av julmusik och piffade med juldiadem bakade vi oss förbi flera timmar i en nafs. 
 
 
 
 
 
 
Filippa som inte kände sig pigg satt med en stund och bara övervakade bakningen. Men vi piffade till även henne så hon skulle få lite feeling ;)
Idag åker hon tillbaka till Falun igen och vi ses till jul!
 
 
 
 
 
 
Ha en skön söndag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se