MåndagsMix

 
 
 
 
 
Slut på semestern, vardag, måndag, hej gym och snart hej jobb!
 
 
 
 
 
Efter en veckas ledighet så känns det helt okej att komma tillbaka till jobbet i eftermiddag. Skönt med en brejk men som sagt no hard feelings att träffa kollegorna igen.
 
Vi kom hem från fjällen igår mitt på dagen och jag kan lova dej att det var lite av en skräckfärd..... Det spöregnade och var iskalla vägbanor så det bildades en hel del bilköer och man fick köra riktigt sakta med stadiga händer på ratten! Usch vad jag ogillar november med ishalka och mörker!
 
Väl hemma var det nästan ett måste att få blåsa ur skallen och släppa spänningarna i nacken med ett par timmars träning. Det blev spinning och switching (cirkel-styrka) S Å  S K Ö N T
 
 
 
 
Så självklart fortsätter jag nu i samma härliga träningsanda och drog direkt till gymmet i morse
Kan inte finnas så mycket som slår känslan att få starta med att röra på kroppen, svettas och smaka på endorfiner!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag körde en måndagsmix som jag tänkte ni kan få ta del av !
 
 
Startade med kroppsvikt för att komma igång, bli riktigt varm och få igång pulsen
Körde en cirkel med 5 olika övningar som jag "droppade" från 20 repetioner till 15, 10 och slutligen 5 av varje. De övningar som man kör med ett ben i taget blir liksom då dubbelt antal, alltså 20 på varje ben osv
Håll uppe tempot
 
 
 
Armhävningar
Utfall (reps per ben)
Mountainclimpers (reps per ben)
Squat Jumps (benböj m hopp)
Dips på bräda
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter detta hade svetten börjat rinna och jag var redo att krama ur axlar och biceps!
 
Kör med vikter så jag klarar max 12 reps sedan Måste jag vila!
 
Superset av följande
 
BamseCurl  -  Militärpress
 
Hantelrodd  -  Hantellyft åt sidan
 
Hantelcurl  -  Lyft framåt med viktplatta
 
 
Som ni ser endast 6 övningar men det räckte och mina armar är urvrida nu
12 riktigt tunga reps av varje gånger 3 (till slut orkar jag bara 10 reps)
 
 
 
Nu ska jag laga en riktigt smarrig och nyttig lunch till mej och A som dyker hem på rast om en stund!
 
 
 
Ha en Magic Monday
 
//PIllan


Härlig start på veckan! Tack för inspo!:)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se