Snabb bjudrätt

 
 
 
 
 
God morgon söndag
 
Såklart också Grattis till alla pappor där ute på Fars Dag!!
 
 
 
 
Min papi är bortrest men A ska strax få paket av Nikki och teckning som hon målat. Hon har en övernattande kompis här så dom väckte mej strax före 07..... Inte mej emot egentligen även om jag nog kunnat sova en liten stund till.
 
 
 
Igår hade vi en enkel bjudning och till efterrätten som var ananaspaj dök faktiskt några till upp! Trevlig lördagskväll med lite spontanitet 
 
 
 
 
Den här rätten är enkel och snabb och smakar väldigt gott så prova gäna
(den är dock proppad med carbs och fett....just saying ;)
 
 
 
Kycklingpasta
 
 
 4 kycklingfileér
1 ask med Ridderheims marinerade soltorkade tomater
1 ask med Ridderheims marinerade vitlöksklyftor
4 dl grädde
2 dl creme fraiche
 
Skär filé´i små bitar och fräs dem i olja från de soltorkade tomaterna
Ta upp kycklingen och torka eventuellt ur pannan
I med grädden och creme fraichen och rör ihop
Tillsätt kycklingen, de marinerade finhackade tomaterna och vitlöksklyftorna
Salta och peppra och låt puttra ihop
 
Servera med färsk tagliatelle!
 
Bon Apetit
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hade ingen "iTalienare" hemma så det blev ett rött Rioja som var lika så bra det
Beronia ett ekologiskt vin i bra prisklass!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag blir det en soft hemmadag då jag bara ska mysa runt med kaffekoppen i handen och kika på herrarnas slalom från Levi, så härligt!
Hejja grabbar, tjejerna presterade riktigt bra igår!
 
 
Hela huste städades grundligt igår då vi torkade överallt ja till och med alla lister! DET händer inte ofta men väldigt skönt när det blir gjort
 
 
 
Ha en skön söndag
 
 
//PIllan


Tack för fina läskande bilder. Lycklig grejen låter grym. Mycket grädde o creme fraiche. Passar mig bra. Avstår pastan Ha en skön dag

Åh, lät verkligen så gott!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se