Tid för brasa och mustigare mat

 
 
 
 
 
 
Vi har nått fram till lillördag och en skön vilodag
 
Ska bli riktigt härligt att bara få en hemmakväll utan träning då jag fortfarande har lite träningsvärk.... I morgon är en ny dag och då går jag på ett gympass igen!
 
 
 
 
Igår bjöd jag mina föräldrar på middag och det tog dom tacksamt emot. De håller nämligen på att helrenovera sitt kök och det finns just nu bara ett golv, ett tak och fyra väggar där dom egentligen ska laga sin mat.... Stackarna kan ju inte behöva äta mikro-mat eller korv-moj i flera veckor!
Köket var dessutom försenat en vecka!! så nu blev det liksom ett ofrivilligt stop i maskineriet... Typiskt
 
 
Passade på att elda i ena kakelugnen så det var varmt och mysigt och bjöd på chili con carne. God nybakad baguette, stor sallad, gräddfil och nacho chips som tillbehör. Så himla mumsigt och jag känner att just  mustigare mat är gott när det är lite ruggigt utomhus.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så glad åt våra kakelugnar som ger en underbar värme och mysfaktor i dessa tider. En i matrummet och en i tv-rummet har vi.
I köket har vi en gjutjärnspis men den är det faktiskt mer sällan vi eldar i.... kan bero på att jag har massor med vinflaskor ovanpå och annat pyssel så det blir liksom ett projekt att lyfta undan allt :/
Men vid strömavbrott är det guld värt att kunna laga lite mat eller koka sig en kopp kaffe!
 
 
 
Idag den 8 november har jag verkligen anledning att klappa mej själv på axeln, jo jag har nämligen slagit in de första julklapparna! Så nöjd med mej själv
 
 
 
Nu ska jag laga en finfin torsk som en kollega fiskat upp i Norge. Fatta hur gott med lite skirat smör, potatis och riven pepparrot!
 
 
 
//PIllan


Jisses vilken vacker kakelugn du har där hemma. När jag var barn hade vi liknande i det huset vi bodde i då.

Tack för tipset "Chili con carne" var länge sedan men så gott.

Kram Kamilla

Låter som en bra dag, gillar hur positivt och glatt inlägget känns :) Finns det något mysigare än att lyssna på en sprakande brasa?

1) va fint du har dukat och fixat!
2) Shitt va mysigt med tänd kakelugn!!! :D

Så mysigt!

ibland måste man ta hand om sina föräldrar :) Det går lite fram och tillbaka det där. Men ja, hemlagat är klart bättre än bullens med mos ^^

åååh vad mysigt!

Så mysigt!

Så mysigt!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se