Äntligen på plats

 
 
 
 
God morgon på er
 
 
Vi fick en tid på vårdcentralen igår och det var verkligen ett väntrum fyllt av hostande snörvlande människor! Så har man inte blivit smittad tidigare känns det som ett mindre mrakel om man får fortsätta vara frisk efter detta besök...
 
Nåja Nikki fick träffa farbror doktorn som lyssnade på lungor, tittade i öron och hals plus tog en sänka. Den var ganska hög men det var troligast på grund av virus så hostmedicin blev utskrivet. Denna var tydligen SÅ äcklig så det pågår en riktig fight här hemma nu för att få i henne denna.... :(
 
 
 
 
 
Skolan får vänta tills nästa vecka så därför var jag till skolan och fick ett gäng läxor som hon ska göra under tiden.
 
 
 
 
 
 
 
Så vad är det som äntligen kommit på plats...?
 
Jo när jag och A var och spelade Höstslakten så fixade min papi (vaktmästaren här hemma) så vi äntligen JIPPI fick upp våran balkong!!! Så Glad!!
Vi hade ju tänkt att bygga en helt ny balkong men så hittade vi denna gamla som min farmor och farfar hade. Den låg överväxt på baksidan av ladan. Röd och lite skamsliten men efter några varv med pensel och svart färg insåg vi att denna kommer att bli perfekt!
 
Det blev den verkligen då den smälter in fint i fasaden och knappt syns utan fyller bara sin funktion helt enkelt. Sedan den kom upp har jag varje morgon hängt ut våra täcken och det känns så lyxigt!
 
Dörrens fönster blev också väldigt glada då de inte blivit putsade på flera år, då dörren varit reglad med en planka utifrån....
 
 
 
 
 
 
Här är det dessutom kvällssol så här kan vi sitta och mysa om det någonsin behagar bli en varm och solig sommarkväll igen....?!
 
 
 
 
 
 
På våran altan är det så gott som undanröjt inför vintern och denna kommer istället att användas som "pulka-backe" när/om det behagar att komma någon snö i vinter. Herregud det känns som vädret har blivit konstant och det är som ständig höst/vår med kall sommar och mild vinter....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Träden vill inte riktigt släppa ifrån sig sina löv och istället får vi njuta av ett allt gulare landskap.
 
 
 
 
Nu ropar mini på mig ( full service hela tiden....) och jag ska strax ta en yoga-stund följt av ansiktsmask och pod!
 
 
 
 
//PIllan


härliga foton! =)

ha en bra torsdag
kramis





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se