Bo på landet

 
 
 
 
Att bo precis vid vattnet
 
 
 
 
 
 
 
 
God morgon måndag
 
Sista jobbveckan innan höstlov eller läslov som det numera kallas och semester för min del! Riktigt skönt att få en veckas ledighet sådär emellan sommaren och vintern. Helst hade jag åkt till värmen men det blir nog längst en tripp till fjällen i slutet av nästa vecka.....får se om det hunnit komma lite snö till dess kanske.
 
 
 
 
Ja idag ser ni bilder från "vår gata i stan" ....som absolut inte är en stad utan en liten by 7 km från den större tätorten som inte heller är en stad.
Så att vi bor riktigt på landet står helt klart!
 
Jag njuter av lugnet och att bara kunna traska ut i naturen, titta ut över vattnet då jag vaknar där massor med svanar just nu huserar eller att Nikki utan större ansträngning kan åka ut med A i båten och fiska.
En frihet som många barn knappt får uppleva mer än kanske någon gång i sitt liv!
Jag såg på nyheterna igår att man hade stora projekt just nu hur man skulle kunna bevara "lugna ljudlösa platser" i närhet och i stor-städerna.....
Det var såklart hotade dessa små oaser då städerna växer och växer....
 
 
 
Hörde även en podd för ett tag sedan där en av poddarna hade flyttat från Stockholms innestad till typ Gärdet och upplevde ett sådant lugn...?!
Ehhh kom och sov hos mej en natt får vi se hur lugnt det är på din nya hemadress egentligen :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår morse var vi nere och drog upp båten och gav  den en tvätt innan vintervilan. Det var ett vackert frostigt landskap och alla färger är lite matta och sköra
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tar man båten och åker en bit upp längst vattnet där bakom mej så når man snart vår sommar-ö "Solön"
Perfekt utflyktsmål en solig dag
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nikki traskar genom det höga gräset på väg upp mot huset och värmen
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det tyvärr ingen frost utan ett blött trist väder men jag ska klä på mej och prommenera runt vår lilla by innan jag ska bege mej mot jobbet!
Har fortfarande lite förkynings-känning och vill inte påfresta kroppen med någon hårdare aktivitet!
 
 
 
 
 
Ha en bra start på veckan
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se