Ingen plan, jag bara kör....

 
 
 
 
 
Onsdag och redan kväll...
Förlåt mej att jag inte kikade in här igår men så är det ibland!
 
 
 
 
Efter jobbet idag trodde jag att jag skulle somna stående, som en zombie kände jag mej. Tvingade nästan Nikki att titta på en film så jag kunde få slumra bredvid i soffan en stund. Sedan kom A hem och det var ju tvunget att fixa nån middag till oss, så bara att kliva upp.
 
Efter maten var jag i valet eller kvalet om jag skulle dra till gymmet eller....NOPE det fick bli en rask prommenad och det var nog precis vad den här kroppen och knoppen behövde!! Nu känner jag mej mycket piggare och förhoppningsvis behöver jag inte gå till sängs typ 21 som jag gjort senaste tiden 
 
 
 
 
Rubriken antyder att jag bara kör och det handlar helt enkelt om min träning nu i höst. Jag gick och funderade nu under prommenaden -  vad hur om när, Ja det var liksom frågan, har jag något mål just nu med min träning...? Svaret är nej och jag kan liksom inte riktigt fokusera på något specifikt just nu känner jag. jag bara gör och jag gör det ofta och mycket!
 
 
Blandar hejvilt i min träning och det som det blivit mest av senaste tiden är konstigt nog spinning!
Det var många år sedan jag körde just den träningsformen med någon kontinuitet men det har fallit sig så nu.
 
 
Annars är det blandat med styrka, cirkelpass, trx, kroppsviktsträning, aerobics, yoga och en del puls-pass!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Har skrivit det förr och min främsta anledning till träning är helt enkelt mitt välmående men samtidigt skulle det vara skoj med ett konkret mål och ett inriktat träningsprogram.
 
Men jag lovar att hojta till om det blir inom närmsta framtiden för just nu har jag bara kul. Gör det som faller mej in och det är till och med så att jag inte ens bestämt mej när jag åker till gymmet vad som komma skall, det får liksom bestämmas och kanske växa fram på plats!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Viktigast är såklart att man försöker röra på sig helst lite varje dag, 30 minuter räcker!
 
Jag som har ett stillasittande jobb och alltid åker bil till och från arbetet ser det som rent nödvändigt. På jobbet försöker jag alltid gå till toaletten som ligger längst bort bara för att jag ska få lite rörelse emellanåt...!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De dagar jag börjar senare eller är ledig ägnar jag nästan alltid en stund direkt på morgonen åt att yoga.
 
Önskar att jag fick gå på ett par riktigt långa yogaklasser i veckan men just nu finns inte den möjligheten så jag strävar på hemma.
Det är absolut ett alternativ och jag kan inte längre vara utan mina yoga-stunder!
Att man blir stelare med åren är väl ingen överraskande nyhet och jag vill verkligen försöka jobba med just rörlighet och smörja mina leder och hålla igång flödena i leder och muskler.
 
 
 
 
 
 
 
 
Just nu är min kropp bra och utan direkta krämpor (peppar peppar)
 
 
Det som kan spöka är annars min nacke, ländrygg och axel.....
Hoppas jag får vara skadefri framöver och kan fortsätta att stärka kroppen. Gäller att passa på att bygga på sig och stärka så mycket som möjligt för inom en framtid hamnar jag i klimakteriet och då blir det mycket svårare att träna upp volym.
 
Då får man helt enkelt gå in i en ny fas som oftast innebär att underhålla och försöka bibehålla den kroppen/styrkan man har.
 
 
Så tveka inte utan sätt igång och jobba med den där kroppen du blivit tilldelad. Hjälp den på vägen så ni får leva ett förhoppningsvis långt och smärtfritt, aktivt och härligt liv!!
 
 
 
 
 
//PIllan


Du är verkligen vältränad. Bra rutin med minst 30 min aktivitet om dagen.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se