Altan-häng & årliga besökarna är här!

 
 
 
 
 
Morning
 
Idag vaknar vi upp till ett alldeles grått landskap med lätt regn i luften..... Annat var det igår!
Vilken härlig solig vårdag
 
 
 
 
Jag hängde med tjejerna ute på altanen under eftermiddagen och jisses så varmt i solen. Fick sätta mej i skuggan en stund för jag kände mej nästan överhettad. Inte konstigt för termometern visade +31 i solen!
 
Som ni ser på bilderna så har vi fortfarande jättemycket snö kvar.... Ändå ligger detta i söderläge. Men med hjälp av regnet idag och att det i morgon skulle bli riktigt varm så bör det tina undan en hel del (hoppas jag)
 
 
 
 
 
 
Nikki och hennes kompis Moa tyckte det var lika mysigt som jag att kunna hänga ute på altanen igen. Det blev några timmar efter skolan här ute.
 
 
På kvällen tog Nikki en premiär-tur med cykeln och jag gick bredvid. Herregud vad jag är orkeslös... så himla trist att inte orka mer än långsamma prommenader. Jag var så trött efteråt och somnade i soffan!
 
Hostar dessutom som en galning hela dagarna. Rädd att det ska bli som senast jag blev riktigt sjuk...lunginflammation?! Ska låta det bero tills fredag sedan ringer jag vårdcentralen!
 
 
 
 
 
 
 
Nu har våra sommargäster anlänt.
Det är fina paret Trana och dom har varit här i flera år nu. De får sina ungar ute på en ö här nere och stannar sedan hela somrarna. Tyvärr har de mist flera ungar under åren men i fjol hade dom en som överlevde och den tror jag dom har med sig i år för dom är tre stycken har jag sett!
 
 
 
 
 
 
 
De avslutade tyvärr sin fjolårs-vistelse med ett riktigt rackartyg så lite sura är vi på dem!
Jag fick nämligen syn på dem i höstas då de stod och rev upp all vår potatis som Nikki hade satt!! Hon var inte glad kan jag lova. Så i år får jag näta in den lilla planteringen!
 
 
 
 
Nu ska jag göra en soppa och sedan förereda för utvecklingssamtal med Nikki mitt på dagen
 
 
 
//PIllan


Tranor är så mäktiga när de kommer flygandes, svanar likaså. I år fick jag uppleva att se tusentals svanar, det var också mäktigt!

Svar: Wow det måste varit underbart! Vi har ett gäng svanar här också men typ 7 st.... fina är dom men dom skriker ganska mycket...!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se