En riktig käftsmäll....

 
 
 
 
 
Här sitter jag i sängen, risigare än någonsin....typ!
Trodde jag skulle slippa årets influensa/förkylning som verkligen härjat friskt på min arbetsplats senaste månaderna. Folk har sjukskrivit sig på löpande band men jag har liksom bara flutit förbi bacillerna och mått toppen....tills nu! Kaboom där satt den som en smäll över ansiktet
 
 
Började som en enorm trötthet och ett fruktansvärt killande i halsen? Inte alls ont utan en tjock kliande känsla...  Sedan gick det snabbt!
 
Helt utslagen på några timmar i feber och en enorm smärta i muskler och leder. Fy sjutton alltså va jobbigt, glömt bort hur sjuk man blir av elaka baciller...
 
 
 
 
 
 
 
Idag har jag i alla fall tagit mej ur sängen och fått i mej lite nyponsoppa.... det var det enda jag kunde komma på att jag ville ha där under feber-ångorna.... det är många år sedan jag åt det men det smakar verkligen barndom och särskilt med mandelbiskvier till!
 
A var snäll och hade köpt sockerfri ( det kan också vara så att han inte alls har koll på vad han har köpt...)
den smakar lika gott som "vanlig" och de små biskvierna är söta så et räcker! C-vitamin är det ju fullt av i nypon så det är väl bara att sleva in och hoppas jag tillfrisknar snabbt nu!!
 
 
 
 
 
 
 
Nu ligger jag bara i sängen och lyssnar på poddar, somnar, vaknar till, får höra om igen, slumrar.....ja typ så och det får vara OK just nu!
 
 
 
 
 
Ha det bra
 
 
//PIllan


Krya på dig

Åh krya på dig! Har åkt på influensan en gång i månaden sedan februari då jag aldrig hunnit bli riktigt frisk innan den slagit till igen....Kämpa! :)

Svar: Tack❤️
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se