Rörelse igen!

 
 
 
 
 
God morgon måndag
 
Den här dagen har börjat med rörelse efter dryg två veckor i total vila. Underbart att få starta med lite skön yoga igen. Kroppen känns svag men tacksam. Har fortfarande hosta som hänger kvar men under tiden jag yogade lyckades jag helt med andningen och kunde hålla bort hostan ! Märkligt hur kroppen ändå tar emot och kan fokusera och styras som jag ville!
 
 
Balansen är sämre det märkte jag när jag gjorde några försök till "draken" men det kommer förhoppningsvis att repa sig ganska snart. Såklart är styrkan inte vad den var innan flunsan men jag känner äntligen hopp!
 
 
Annars vaknar vi till en grå start på veckan men som sagt sinnet är ljust!
 
 
 
 
 
 
 
Ko - Katt -Ko - Katt om och om igen för att få igång flödet i ryggraden. Detta är en rörelse som du mår riktigt bra av , svanka och skjut rygg om vartannat i ett par minuter!
 
 
 
 
 
 
Att öppna höfterna genom att sitta på huk plus att lägga till vridningar med arm upp mot taket är något jag verkligen mår bra av! Sitt på huk flera gånger i veckan
Några tips på vägen:
Undvik att vackla inåt eller utåt med knäna
Träna huksittande barfota
Se till att hela foten är i golvet
Vinkla ut fötterna så det är bekvämt för dig. Vi är alla unika så fötternas position kommer variera för olika människor, vissa behöver att fötterna pekar rakt fram medan andra behöver ha de i en vinkel utåt. Om du har problem att komma ner i en fullt hukad position kan du testa dig fram med olika vinklar för fötterna. Du vill hitta den position som känns avslappnad och naturlig för dig men se till att båda fötterna har ungefär samma vinkel
Ta tag i någonting om du har svårt med balansen
Försök att sitta på huk så länge som möjligt, bygg upp tid allt eftersom
 
 
 
 
Som jag sagt tidigare och kommer fortsätta att med jämna mellanrum skriva och uppmana till är att utföra några yogaövningar då och då. Ett enkelt och skönt sätt att ge kärlek till dej själv!
 
 
 
//PIllan


Dessa inlägg kommer jag att fortsätta att följa, finns inget bättre än att koppla av med lite yogaövningar 🙏

Svar: Eller hur! Ha det bra🙂
Pernilla/Pillan

De där ko-katt ko-katt borde jag göra också, tack för tips! Har en känslig svag svank som kräver mer muskler också för övrigt :)

Svar: Ja den är så skön! Prova några mornar o se om du märker skillnad👍🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se