Sol, Kaffe & Glass

 
 

I scream, you scream, we all scream for Icecream!
 
 
 
 
 
Jag och Filippa smakade på varsin ny glass från Barebells ute i solen till en kopp kaffe igår. Jag är väl ingen storätare av glass men ville gärna prova dessa då jag gillar deras smoothies bla. Jag åt en Creamy strawberry vanilla och Fillan tog en Salty Peanut
 
 
De smakade bägge väldigt bra och det är ju inget tillsatt socker heller plus lite extra protein, gött!
 
Ett gott alternativ till "vanlig" glass men annars gillar jag att göra egen glass av frusen banan och olika smaksättningar och det blir ju självklart ändå lite nyttigare!
 
 
 
 
 
 
Otroligt skönt att kunna sitta ute i solen och ta en fika ....men imorgon ska det visst komma massa snö ige...typiskt april-väder!
 
 
 
 
 
 
 
Kvällen har annars ägnats åt mitt aerobics-gäng och så har ju Nikki och A kommit hem från påskfirandet. Nu är vi samlade hela familjen vilket känns skönt.
Tänkte på det idag när jag stod och lagade middag, Nikki virvlade runt som hon brukar, Filippa satt och pluggade matte och A hjälpte henne. Det var total harmoni där i en ganska lugn stund och jag bara försökte njuta av stunden och inse att detta är lyckan i livet. De där små små stunderna som man måste ta vara på....det behöver inte alls vara då man reser långt bort tillsammans eller annat lite extra 
 
Nä de är de små stunderna av lycka som är de bästa!
 
 
 
Detta blev också väldigt tydligt då en av de folkligaste personerna vi haft i modern tid sorgligt nog somnade in idag.....härligt sprudlande Lill-Babs. Kan väl inte finnas en människa över 25 år som inte vet vem hon är i detta land!?Snacka om folkkär
Oerhört tragiskt då en sådan vital,livfull härlig person måste lämna jordelivet...
 
Hon hann aldrig bli gammal även om hon nyss fyllt 80 år!
 
 
 
 
 
Ta hand om dej och LIVET
 
//PIllan


Så gott med glass!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se