Ett mörker mitt ibland oss

 
 
Lite lugn och ro med en spännande bok
 
 
 
 
 
 
Den här resan tänkte jag i alla fall hinna igenom en bok innan ögonen går i kors på kvällarna... därför är det bäst att läsa lite dagtid också! Hemma läser jag jämt men på resor har jag så mycket annat att titta på, lyssna till etc
 
 
Men Mari Jungstedts böcker är perfekta på det viset att det är många men rätt så korta kapitel! Jag kan ligga vid poolen , läsa ett par kapitel, hoppar i plurret, läser vidare....ja ni fattar!
 
Senaste Ett Mörket mitt ibland oss fick följa med ner till Spanien och jag har hunnit halvvägs
Har ju läst Maris böcker om Komissarie Knutas och man liksom "känner" personerna och intrigen är lätt att följa!
 
Perfekt sommarläsning helt enkelt! Det får inte bli FÖR klurigt och invecklat när hjärnan är lite trött av sol-gass och eventuella vin-glas ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under havskappseglingen Gotland Runt blåser det upp till storm och masten knäcks på en av de favorittippade båtarna. Besättningen tvingas söka skydd i en vik med lugnare vatten.
I strandkanten ligger en död man med krossad skalle, munkavle och bakbundna händer.
 
 
 
 
 
 
 
Idag får boken hänga med ner till stranden där jag planerar att tillbringa förmiddagen!
 
 
Sedan ska jag hem tillbaka hit och förbereda en riktig Välkommen-hit-lunch för idag väntas gäster!!
 
 
 
 
 
Skön söndag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se