Marias fest !

 
 
 
 
Bosse och Maria som var kvällens värdpar och Maria självklart den absoluta huvudpersonen!
 
 
 
 
 
Igår fyllde en av mina vänninor år och det bjöds till en härlig fest hemma i hennes trädgård!
 
 
Vänner och släktingar samlades och det var en otroligt frikostig tillställning med mat och dryck i massor, så gott!
Maria själv hade lagat det mesta av maten och som jag skrivit förut så är hon en riktig fena på matlagning! Det var allt från hennes underbara carpaccio till ceasar-sallad, lax, massor med kallskuret och tilbehör.
 
 
Allt avslutades med schwarzwaldstårtor, kaffe och avec! ....proppmätt.se
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Självklart hade vi i Vinklubben ordnat en lite surprise för vår vän och det blev en resa genom fem decennier!
Från att Marias föddes 1968 och fram tills idag
 
 
Varje person representerade ett årtionde med tidsenliga kläder, musik i bakgrunden och så visade vi lite som hänt både i Marias liv och mer världsomspännande händelser.
Den röda tråden var hur mycket 1 liter bensin kostade samtliga år -68, -78, -88, -98, -08
 
 
Jag representerade 1988 och hade letat fram mina allra finaste Boy-Toy kläder..... Maria träffade sin stora kärlek Bosse då och hon tog även studenten!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har hon alltså fyllt 50 år och till detta spelades "Livet på en Pinne"  hahahaha det är väl helt perfekt, hon har nog allt hon vill ha just nu : Den man hon älskar, två fina barn, en strålande karriär, ett fint hus och stor fjällstuga! 
 
 
 
 
 
Skål och Grattis säger Vinklubben!
 
 
 
 
Maria var väldigt nöjd med vår insats (sa hon iaf...) och sedan fortsatte festen med många roliga tal och frågelekar, dans och partaj! 
 
 
Jag är dock pigg idag för nu ska det sista packas och nästa gång "vi ses" så blir det från Spanien!
Perfekt att lämna landet för här öser regnet ner idag.....
 
 
 
//PIllan


Så kul me fest o så mycket härliga bilder :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se