Middagsklubben - Sommarmiddag

 
 
 
 
 
 
Middagsklubben har ofta STORA problem att hitta datum då vi alla fyra paren kan komma.... därför blev sommarmiddagen "I grevens tid" kan man säga!
 
 
 
 
Temperaturen höll sig ändå rätt så hyffsat så vi satt ute i Irene och Torbjörns urmysiga lusthus.
 
 
Som välkomstdrink ville Torbjörn bjuda på whiskey och detta därför att han köpt ett helt Fat från Mackmyra!
Nu var det ju bara torsdag så ingen ville ha några mängder men några gyllene droppar av den rökiga vätskan fick leta sig förbi gommen. Jag är inte alls någon sprit-drickare men såklart ville jag prova betyget blev ändå "drickbart" men knappast mer än några droppar ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kvällens värdinna och även mirakel-kvinnan för hon är även min kiropraktor som tidigare på dagen lyckats lokalisera vart min smärta i benet kom ifrån och släppa på spärren!
 
Känns redan bättre idag så fingers crossed att det ger med sig helt  nu!
 
 
 
 
 
 
Till förrätt serverades en gudagod kräftsoppa med västerbottenost...alltså halleluja-moment på den!
 
 
 
 
 
 
 
 
Huvudrätten var hemgjorda burgare på hjort med tryffel!
 
En riktig 10-poängare enligt de andra, själv smaskade jag halloumi-burgare med extra allt!
 
Så himla gött!
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst är halloumi ett perfekt alternativ till traditionell burgare!?
 
Så glad att även snabbmatskedjorna börjat med detta!
 
 
 
 
 
Avslutningen....!
 
Alltså dör en smula♥
 
Ni vet att jag hellre tar dubbla förrätter egentligen men denna cheesecake, WOW!
 
 
 
 
 
 
 
Ha en superhärlig fredag vänner
 
//PIllan


Mer oj vad gott allt ser ut och vilken trevlig torsdag ni har haft :-)

Svar: Ja verkligen👍🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se