My favourite christmas stuff

 
 
 
 
 
 
Jaha då var det redan onsdag igen.....kan inte begripa hur snabbt tiden rusar!
Inte undra på att jag blir gammal  och glömsk så snabbt!
 
 
 
Överskriften ja, i jule-tid har vi alla våra egna favoriter gällande pynt, mat, dryck osv eller så kanske man till och med är helt emot allt vad jul heter?!
Hur som så får vi alla tycka och tänka vad vi vill om denna högtid och jag tänkte jag skulle dela lite av mina favoriter i form av en lista!
 
 
 

Julmat

Lax, sill och lutfisk (älskar fisk)

 

Juldryck

Julmust


Julmusik

Driving home for christmas och Julen är här



Julfilmer


Dålig på att se julfilmer… men The Holiday och Ensam hemma får jag väl säga då!


Julgodis


Är ju ingen godisfantast men gillar knäck med hackad mandel och en bit Rocky road går också ner

 

Juldoft


Glögg, saffran, kanel, hyacint! Julen ÄR doft för mej!!

 

Julpynt


Stjärnor, ljusstakar, vitt, grönt, silver, vackra blommor!


Julkalendrar


Nummer ett är alltid Trolltider men minns att jag även gillade Albert & Herbert


Julmys


När hela huset är städat och jag får sätta mej i soffan med glögg, peppisar och ädelost


Julläsning


Julmagasins annars en bok som jag fick då jag var barn "Ingen jul utan mormor" som jag brukar läsa för mina barn

 

 

 
 
 
Nikkis nya kläder kommer från HM
Så gulligt med tunika och tights med alla julens favoriter!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I eftermiddag är det sista onsdagen jag kan vara med på ridning och yoga innan juluppehåll! Kommande onsdagar jobbar jag kväll... så trist
 
Men jag får försöka yoga på lite mer frekvent här hemma igen, har nämligen blivit lite dåligt med det på slutet. Har mycket lättare att yoga på morgonen och jag har arbetat väldigt mycket förmiddagar och då börjar jag kl 06 och innan det hinner inte ens morgonpigga jag ....!
 
 
 
 
Ha en riktigt skön onsdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se