Snabb veggie

 
 
 
 
 
 
Måndag morgon
 
Jahapp jag var liksom uppe i natt jag, redo med slalompjäxor och "Stenmarks-mössan" för att kolla Damernas storslalom.....som blev inställt pga blåst.
Surt sa räven men tur då att Nikki har ledig dag från skolan och att jag inte börjar jobba förrän vid 14 idag!
 
 
 
 
 
Jag tipsar om en MeatfreeMonday idag, ja en snabb veggie helt enkelt.
 
När man vill laga nåt snabbt och nyttigt behöver man inte ha nåt specellt recept utan handla på dej grönt som du gillar, hacka ner och fräs i panna bara!
 
Så brukar jag göra
 
Här har jag broccoli som jag först slänger ner i mycket cocosolja
Tillsätter sedan grönkål, fänkål, vitlök och paprika
 
Låt detta gå så allt mjuknar och sedan på med soya och sesamfrön och pumpakärnor för lite crunch!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alltid denna coocosolja..... Hi hi men jag älskar den!
 
 
 
 
 
 
Blixtsnabba nyttigheter som även serverades tillsammans med min surkål!
 
EatYourGreens!
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag och mini mysa, läsa och slänga ett öga på skidskytten då den drar igång!
 
 
 
//PIllan


Det låter verkligen gott!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se